Senaste nytt

Spännande bonusresor som du hittat men inte bokat

kander

Medlem
Inte bra att sprida en massa sånt här då risken att det tas bort/modifieras om det missbrukas ökar.
Jag hittar massa härliga sweetspots ofta men man får passa sig för vad man sprider för info.
Bra poäng! Håller med i att man får vara försiktig med vad man sprider och var (speciellt med sweet spots).Tanken här är väl mer att dela med sig av intressanta resor man hittat men inte bokat, t.ex. bra eller ovanlig bonus-tillgänglighet på "roliga" rutter (hur man nu definierar det). Inte så mycket exploatera systemfel eller liknande. Fast det är ju verkligen värt att poängtera det du tar upp.
 
Naturligtvis att reglerna för hur man får boka ändras....
Hoppar man av legs och inte nyttjar dem tex. kanske de tar bort funktionen att flyga med ett stop inom asien tex.
Så har det nämligen varit förut!
Man ska helt enkelt passa sig för vad man delar offentligt :)

Nu har jag hållt på med det här väldigt länge så jag har sett massor sånthär tidigare. Där av delar jag inte så ofta med mig om vissa saker längre.

Jag hajar! Hoppas folk läser vad @kander skrev så trådens syfte förblir att inspirera med destinationer och rutter enligt regelverket, inte inspiration att tänja reglerna.
 

jerixon

Medlem
Naturligtvis värt att ta upp det - annars hade jag varit tyst :)

Jag har själv varit del i att utnyttja systemen och oftast har det long term gjort att det ofta kommit till försämringar.
Enligt mitt Excel ark har jag varje fall gjort långt norr om 25 Bonusresor endast med Eurobonus sedan 2007 så man har ju klart sett en del saker och utnyttjat en del kryphål genom åren.

Där med inget fel i att tipsa om bra med plats eller roliga resmål med availability inom ramarna för hur man får boka :)


Bra poäng! Håller med i att man får vara försiktig med vad man sprider och var (speciellt med sweet spots).Tanken här är väl mer att dela med sig av intressanta resor man hittat men inte bokat, t.ex. bra eller ovanlig bonus-tillgänglighet på "roliga" rutter (hur man nu definierar det). Inte så mycket exploatera systemfel eller liknande. Fast det är ju verkligen värt att poängtera det du tar upp.
 

JohanGE

Medlem
Det händer ju att man hittar roliga eller ovanliga bonusresor när man sitter och plöjer igenom awardfares eller liknande, som man själv inte har möjlighet att boka men som någon annan kanske skulle haft nytta av att se eller boka.

Tänker att förutom om någon kanske vill boka de specifika resorna i fråga så skulle det även funka bra till andra som inspiration för planering av framtida resor. Att se vad som funnits tillgängligt på olika rutter och bilda en uppfattning om realistiska resmål. Speciellt när man är lite större sällskap kan det vara bra att se historiskt gångbara alternativ framför sig (även om det inte garanterar framtida tillgänglighet) för planering av framtida familjeresor eller dylikt.

Stötte till exempel på dessa idag när jag letade efter 5+ biljetter i First:

  • 7 st TG First på både FRA-BKK och BKK-SYD med utresa den 13/3 resp 14/3 med en lagom(?) lång layover för att nyttja Thais first-service på BKK alt. ta en tripp in till stan:

  • 5 st LH First FRA-BOG och sedan 6 st AV Business BOG-LIM (CPH–FRA i SAS Plus också innan)
Mycket bra intitiativ :)
 

samet

Medlem
Någon som är sugen på First med SQ, finns tre tillfällen i maj!

Screenshot_2019-05-19 AwardFares.png


Screenshot_2019-05-19 AwardFares(1).png
 
Toppen