Senaste nytt

Scandic "slutar" städa rummen.

Link

Medlem
Med tanke på alla lojalitetsprogram så borde det vara enkelt att implementera en "have it your way"-option. Ett gäng kryssrutor där man specificerar vad man vill ha gjort beroende på hur länge man stannar. Skickas automatiskt till städet på rätt anläggning. För varje sak man avstår så blir man tillgodoräknad X eller Y antal poäng. Ge en liten incitament typ en handfull poäng/något litet från restaurangen första gången man fyller i mallen så borde det fort fyllas i många "önskemålsmallar".
 

FrontX

Medlem
Med tanke på alla lojalitetsprogram så borde det vara enkelt att implementera en "have it your way"-option. Ett gäng kryssrutor där man specificerar vad man vill ha gjort beroende på hur länge man stannar. Skickas automatiskt till städet på rätt anläggning. För varje sak man avstår så blir man tillgodoräknad X eller Y antal poäng. Ge en liten incitament typ en handfull poäng/något litet från restaurangen första gången man fyller i mallen så borde det fort fyllas i många "önskemålsmallar".

På Scandic är det allt eller inget som gäller. inga mellanting av städning. Tror iofs att det är lättare att ha det så än om alla gäster får ha sina egna önskemål på hur de vill ha det gällande städningen. Rent praktiskt så funkar det ju inte att ha det så tyvärr.
 

Link

Medlem
På Scandic är det allt eller inget som gäller. inga mellanting av städning. Tror iofs att det är lättare att ha det så än om alla gäster får ha sina egna önskemål på hur de vill ha det gällande städningen. Rent praktiskt så funkar det ju inte att ha det så tyvärr.

Kan ICA hålla reda på vilken smörbytta jag köpte för två år sedan så är det nog inga problem att utrusta städet med en padda som visar vilka delar kunden vill ha åtgärdade. Vid oklarheter så städar de självklart hela rummet. Kan vi pressa in 650 pax i en a380 och dyka upp på andra sidan jordklotet ett halvt dygn senare så ska vi nog kunna utforma rutiner för en hotellstädning med.
 

sammyj

Medlem
Kan ICA hålla reda på vilken smörbytta jag köpte för två år sedan så är det nog inga problem att utrusta städet med en padda som visar vilka delar kunden vill ha åtgärdade. Vid oklarheter så städar de självklart hela rummet. Kan vi pressa in 650 pax i en a380 och dyka upp på andra sidan jordklotet ett halvt dygn senare så ska vi nog kunna utforma rutiner för en hotellstädning med.

Såg vid något tillfälle att städpersonal var utrustade med paddor så tekniken kanske delvis redan finns. Skulle kunna tänka mig att dom ser vilka rum som är utcheckade och klar att städa, skulle säkerligen lätt kunna kompletteras med här bor Kalle han vill ha städat varje dag
 

FrontX

Medlem
Scandics argument är att man sparar massor av vatten. Men hur mycket vatten går det åt att bädda en säng och tömma papperskorgen?. Nada. Man hade faktiskt kunnat göra det här lite snyggare. Fine om man hade sagt att man inte byter lakan och handdukar om gästen specifikt inte ber om det, men ändå tömmer papperskorg, bäddar och dammar av lite
 
Lite uppdatering:

Jag har sen jag startade tråden haft 6 vistelser på olika Scandic-hotell.
I samtliga fall har rummet städats varje dag utan att jag har bett om det.

Men...
Jag kom tillbaka till rummet för någon dag sen och märkte att dörren inte var helt stängd.
Rummet var inte städat men disk var bortplockad och nya handdukar på plats.
Sängen var inte bäddad.
Alltså hade städ varit där och slarvat med dörren.

Gick ner och pratade med hotell-chefen (eller vad han kallade sig).
Han kollade min profil och sa att "jag ju vill ha städning, så det var konstigt att dom inte städat"

Jag har inte lagt in något sådant önskemål, även om jag har tänkt tanken. Har dock inte behövts.
Undrar om det kan vara så att alla med Red level får städning varje dag utan att be om det, och att det så småningom ska vara en av förmånerna.
 

gjohansson

Medlem
Lite uppdatering:

Jag har sen jag startade tråden haft 6 vistelser på olika Scandic-hotell.
I samtliga fall har rummet städats varje dag utan att jag har bett om det.

Men...
Jag kom tillbaka till rummet för någon dag sen och märkte att dörren inte var helt stängd.
Rummet var inte städat men disk var bortplockad och nya handdukar på plats.
Sängen var inte bäddad.
Alltså hade städ varit där och slarvat med dörren.

Gick ner och pratade med hotell-chefen (eller vad han kallade sig).
Han kollade min profil och sa att "jag ju vill ha städning, så det var konstigt att dom inte städat"

Jag har inte lagt in något sådant önskemål, även om jag har tänkt tanken. Har dock inte behövts.
Undrar om det kan vara så att alla med Red level får städning varje dag utan att be om det, och att det så småningom ska vara en av förmånerna.
Viktigare är ju vad sa han om att dörren inte var stängd...
 
Viktigare är ju vad sa han om att dörren inte var stängd...
Jag fick en känsla av att dom inte riktigt trodde på mig men höll god min.
Han höll med mig om att det var oacceptabelt och att han skulle ta det med berörda personer.
Ingen kompensation erbjöds och jag är dålig på att be om det så...
Däremot fick jag plocka vad jag ville från shopen, då jag inte erhöll någon välkomstgåva vid ankomst - något jag påpekade samtidigt som det andra.

Är rätt trött på hur Scandic "tar hand om" sina trogna kunder och kommer byta kedja.
Ligger man 200 nätter (varav 150 på Scandic) per år på hotell är det viktigt att saker funkar.
Tror att mina två kollegor som har samma resmönster kommer göra likadant.

Ska se var vi kan statusmatcha.
 

Agö

Medlem
Fick denna från en polare, Radisson Red Bryssel. Voucher på 5 EUR för att avstå städning.

0e00b22007a6e4f8853a8e7f96122f9a.jpg
 
Toppen