Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Det är nog ingen fara. Däremot tycker man revolut borde se att det är en transaktion inom revolut och egentligen gå på mig som skickat in pengarna på revolut.
Jag tror inte det är någon risk att råka ut för att behöva verifiera "source of funds" på kontot såvida du inte gör insättningar från konto eller med kort där det överstiger 50000SEK per år eller flera olika insättningar från flera olika konton och eller kort.
 

Judas kiss

Medlem
Min plan har varit att bara toppa upp kortet varje månad från SASMC, aldrig köra banköverföringar från mitt svenska konto. När drar man nytta av det? Då vill man använda revolut som substitut mot ens vanliga svenska bank?
 

joakgarp

Medlem
Hmm har fört över 97k till mitt bankkonto sedan april. Min sambo för över pengar till mitt revolut och jag för över dessa till bankkontot. Undrar när Revolut kommer att säga till och kräva lönespecar.
Toppar upp med kreditkort och pengar som blir över från utlandsresor för vi tillbaka till bankkonto.

Synd med alla dessa regler. PayPal är ännu värre med cash advance som de kallade det, som var helt förbjudet och gav mig en varning.
 
Hmm har fört över 97k till mitt bankkonto sedan april. Min sambo för över pengar till mitt revolut och jag för över dessa till bankkontot. Undrar när Revolut kommer att säga till och kräva lönespecar.
Toppar upp med kreditkort och pengar som blir över från utlandsresor för vi tillbaka till bankkonto.

Synd med alla dessa regler. PayPal är ännu värre med cash advance som de kallade det, som var helt förbjudet och gav mig en varning.
Då är det säkert snart på gång ;)
Ang att snurra pengar skrev de följande till mig, och då var det "struntsummor" jag fört tillbaka till mig själv:
Revolut skrev:
Martin, I must warn you that we do not support usage of the Revolut account to repeatedly cycle funds from your debit or credit card to your external bank account. We are delighted to provide you with a beyond banking experience, but we cannot support this type of usage. If this occurs again, we will have not choice but to exercise our rights within our terms and conditions (General Terms of Service | Revolut) and close your account without further notice.
Eftersom du går via din sambo faller du nog inte på detta, jag förde över från eget SAS MC. De kommer dock troligen intressera sig för varför du får så stora belopp, och efterfråga någon typ av underlag för vad pengarna avser.
 

Robert flysas

Moderator
@Robert flysas kör du revolut mer än SASMC i Sverige?

Hej! Nej, det är främst köp i annan valuta på internet och vanliga butiker samt ATM när jag är utomlands. Så inte i svensk butik eller svensk webshop. Skaffade det främst för ATM uttag men sen blev det säkert och smidigt att ladda det från SAS MC och handla, för skulle man kapas på nåt sätt är kreditkortet(en) säkra samt ingen valuta % etc. Så ATM och köp pga säkerhet o smidighet:) Betalar dock aldrig hotell, flyg osv pga försäkringarna.
 

Berglund

Medlem
Synd med alla dessa regler. PayPal är ännu värre med cash advance som de kallade det, som var helt förbjudet och gav mig en varning.
Cash advance är inte något som ”Paypal kallar det” utan förbud mot detta står uttryckligen och närmast ordagrant i såväl Visas, Mastercards och American Express kortavtal som man godkänner när man skaffar respektive kort. Det är inte så korten är avsedda att användas.
 

Boomboom

Medlem
Läst igenom tråden men är fortfarande osäker, kan man kan betala räkningar via sitt Revout och tjäna poäng på det (om ocr är högst 12 tecken)?
 

joakgarp

Medlem
Cash advance är inte något som ”Paypal kallar det” utan förbud mot detta står uttryckligen och närmast ordagrant i såväl Visas, Mastercards och American Express kortavtal som man godkänner när man skaffar respektive kort. Det är inte så korten är avsedda att användas.
Har du källa att det gäller samtliga kort från Visas, Mastercards och American Express?
 

ekf

Medlem
Läst igenom tråden men är fortfarande osäker, kan man kan betala räkningar via sitt Revout och tjäna poäng på det (om ocr är högst 12 tecken)?
Det är egentligen två frågor...

1. Det går att föra över till bankkonton, så om din betalningsmottagare kan ta emot utlandsöverförda pengar till bankkonto så går det, precis som vilket konto som helst. Begränsning på meddelandelängd vet jag tyvärr inte.
2. Om du har ett kort som ger poäng och inte är spärrat för Revolut (exvis SAS MC, M&M MC), så kan du fylla på ditt konto hos Revolut och få poäng.
 
Har du källa att det gäller samtliga kort från Visas, Mastercards och American Express?
Så är det generellt för kreditkort. Att inte betala för en specifik vara eller tjänst är att likställa med kontantuttag enkelt uttryckt. Vissa kort tillåter det inte alls, andra i begränsad omfattning mot hög avgift, och vissa ser mellan fingrarna på tjänster som Revolut, Billhop, Betalo m.fl. och säger ifrån när de tycker att det blir för mycket.
Om du vill veta exakt vad som gäller för dina kort får du lusläsa villkoren för de kort du har.
 
Toppen