Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

@Resenären
Vid stora e-postutskick gallrar man normalt ut dubletter, för att i möjligaste mån undvika att Gmail, Hotmail och andra stora e-posttjänster markerar avsändarens domän som spam/skräppost. Att dela e-postadress låter som ett recept på att råka ut för sådan gallring.

Då är det bättre att:
Skaffa ett e-postkonto hos Gmail.
Gmail har nämligen funktionen att ignorera punkter i den delen som står till vänster om @-tecknet.
Det innebär att:
namn.efternamn @ gmail.com
OBÖNHÖRLIGEN kommer att levereras av Gmail till samma e-postbox som
namnefternamn @ gmail.com

På så sätt uppnår man samma syfte, att kunna ha en samlad e-postbox men där mailen kan sorteras/filtreras med respektives namn på dennes mail. Man undviker på så sätt också att bli bortgallrad inför stora listutskick.

En annan variant är att Gmail även tillåter att man direkt EFTER namn.efternamn lägger till ett + tecken direkt följt av vad som helst, exempelvis:
namn.efternamn+sas @ gmail.com
Detta kommer att levereras till e-postboxen
namn.efternamn @ gmail.com
Man kan sedan i Gmail sätta upp ett filter som sätter en etikett på alla mail som kommer med ”+sas” för att enkelt sortera ut dessa i en egen ”korg” eller ”mapp”.
Wow, tack för all den infon!
 

Capa

Medlem
Kan man ringa vanliga sas customer service om man inte har fått Mail och vill registrera sig för kampanjen manuellt? Eller ät det SEB man ska ringa?
 

alpha

Medlem
Yes. Har suttit i telefonkö nu 40min and couting...

Noterade att jag inte fått ”månadens plängsaldo”-mailet från sas sedan i mars...
Trots att jag hade alla mailprenumerationer aktiverade och trots att jag fick mail om dubbla-poäng-kampanjen i mars så fick jag inget mail om kampanjen denna gång.
Jag skickade ett kort meddelande om detta via SAS Mastercard appen och fick svar inom ett par dagar att de manuellt hade aktiverat mig för kampanjen i sommar. Om man inte gillar telefonköer kan alltså appen vara ett alternativ.

Jag insåg att jag inte heller fått några mail från SAS på ett tag trots mina prenumerationsinställningar så jag tror man får testa att avanmäla sig från allt och sedan återanmäla sig.
 

Capa

Medlem
Trots att jag hade alla mailprenumerationer aktiverade och trots att jag fick mail om dubbla-poäng-kampanjen i mars så fick jag inget mail om kampanjen denna gång.
Jag skickade ett kort meddelande om detta via SAS Mastercard appen och fick svar inom ett par dagar att de manuellt hade aktiverat mig för kampanjen i sommar. Om man inte gillar telefonköer kan alltså appen vara ett alternativ.

Jag insåg att jag inte heller fått några mail från SAS på ett tag trots mina prenumerationsinställningar så jag tror man får testa att avanmäla sig från allt och sedan återanmäla sig.

Exakt samma för mig. Efter månadsmailet i mars upphörde kommunikationen, utan att jag ändrat någonting.. skumt. Kom till slut fram till en dam på SEB som fick en kollega att registrera mig manuellt för kampanjen. Gick inte att få någon bekräftelse på detta så man får förlita sig på SEB att det fungerar i sommar. Får vända mig till sas gällande mailen. Hur löser man detta?
 

Coalcandy

Medlem
Gällande uteblivna mail kan det vara bra att kolla inställningarna som gäller inte bara på sas mastercard-sidan utan även på sin sas eurobonusprofil, i och med att utskicket görs av SAS. Jag tror det var detta som gjorde att jag inte fick inbjudan förra gången.
 

Big Birger

Medlem
Finns det något sätt att räkna ut hur mkt poäng man tjänat senaste året innan man ansöker om MC Premium för att nå 200k EB gränsen? Är det totala antalet EB poäng man tjänat senaste året, alltså både bas och extrapoäng? Räknas de 10k man får vid sign up också med?
Det är alla poäng man tjänat in det senaste året, både bas och extrapoäng.

Roade mig tidigare med att göra ett prognosverktyg i excel för att se hur man ligger till, just för att jag var nyfiken på samma sak. Nu har jag inte testat det på ett tag, men kan vara kul att testa om du har lust.
 
Toppen