Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

etnoy

Medlem
Hur tycker ni det funkar att resa två pers i mitten, första raden med en infant som är för stor för bassinet? Första gången vi reser på detta sätt, gissar att lillen får ligga i vår famn medan vi/han sover. Erfarenheter av detta?
 

palmen

Moderator
Hur tycker ni det funkar att resa två pers i mitten, första raden med en infant som är för stor för bassinet? Första gången vi reser på detta sätt, gissar att lillen får ligga i vår famn medan vi/han sover. Erfarenheter av detta?
Ingen erfarenhet av ett barn där men då det är platserna med mest utrymme skulle jag nog säga att det är platserna som är absolut bäst för ändamålet
 

Gnagel

Medlem
Hur tycker ni det funkar att resa två pers i mitten, första raden med en infant som är för stor för bassinet? Första gången vi reser på detta sätt, gissar att lillen får ligga i vår famn medan vi/han sover. Erfarenheter av detta?

Vi åkte med vår ettåring så och tyckte det fungerade utmärkt. Jag lyckades sova hyfsat med dottern på/jämte mig och när hon var vaken hade hon hyfsat med utrymme att leka/röra sig på, upplever det som bättre än för raderna längre bak.
 

Senator

Moderator
Hur tycker ni det funkar att resa två pers i mitten, första raden med en infant som är för stor för bassinet? Första gången vi reser på detta sätt, gissar att lillen får ligga i vår famn medan vi/han sover. Erfarenheter av detta?

Ingen erfarenhet av ett barn där men då det är platserna med mest utrymme skulle jag nog säga att det är platserna som är absolut bäst för ändamålet

Vi åkte med vår ettåring så och tyckte det fungerade utmärkt. Jag lyckades sova hyfsat med dottern på/jämte mig och när hon var vaken hade hon hyfsat med utrymme att leka/röra sig på, upplever det som bättre än för raderna längre bak.

När vi åkte hem nu i januari med vår storväxta infant (då 9mnd) så hade vi ursprungligen valt 1H med bassinet samt 2H. Med hjälp från personalen så fick vi hela raden för oss själva. Min sambo hade sonen på sig på 1H, men med det vi vet idag att vi ratade bassinet hade vi valt 1D och 1F
 

emj84

Medlem
Hur tycker ni det funkar att resa två pers i mitten, första raden med en infant som är för stor för bassinet? Första gången vi reser på detta sätt, gissar att lillen får ligga i vår famn medan vi/han sover. Erfarenheter av detta?
Vi åkte med 1,5 åring, så stor infant på just de platserna och det fungerade utmärkt. Vi hade stolen i "sovläge" för benen stor del av resan och då kunde dottern sova bredvid, samtidigt som jag kunde äta å se film
 

Falk

Medlem
Hej,

Jag bokade just in en resa ARN-LAX i helgen och insåg att de flesta ”bra” platser i Business redan var bokade.

Kvar var bara 7A,D,F,H samt 8D,F,H. Vad skulle ni tagit?

Visst är 8H en plats direkt vid fönstret (och inte med bordet mellan) och hur mycket störs man ”bakifrån” på 8H?

/Falk
 
Toppen