Senaste nytt

Hur är första raden på LOT 787-9?

Vixit

Medlem
Är bokad med LOT till Chicago (Business), har aldrig åkt med dem tidigare.

Sittplatser ut & hem är för närvarande rad 1 i mitten, planet är 787-9. Rad 4 (sista raden i Business) i mitten är också ledig. Borde jag flytta bakåt?

Hittar inga bra foton på första raden och förstår inte om det är IFE-skärm i väggen framför eller utfällbart i armstödet (vilket vore långt ifrån toppklass dessa dagar för Business).

Någon som vet var man sitter bäst?
 

Mr Basic

Medlem
Är bokad med LOT till Chicago (Business), har aldrig åkt med dem tidigare.

Sittplatser ut & hem är för närvarande rad 1 i mitten, planet är 787-9. Rad 4 (sista raden i Business) i mitten är också ledig. Borde jag flytta bakåt?

Hittar inga bra foton på första raden och förstår inte om det är IFE-skärm i väggen framför eller utfällbart i armstödet (vilket vore långt ifrån toppklass dessa dagar för Business).

Någon som vet var man sitter bäst?
Inte åkt B789, bara B788, men borde vara likvärdiga i business. Raderna verkade vara samma/lika när det gäller utrymme. Skillnaden ligger i IFE-skärmen som fälls upp ur armstödet på rad 1 istället för att den sitter i ”ryggen” på övriga rader. Det sitter en stor skärm (som visar flygväg, tid, höjd osv.) mitt på väggen framför rad 1 mitt. Är ni känsliga för ljus och planerar sova kan det vara värt att tänka på. Om ni inte tänker sova eller störs av det är det snarare en fördel då den egna skärmen kan nyttjas till t ex film men ändå ha koll på infon om flygningen.
Brasklapp. Ovan om det är liknande layout på B788 och B789.
 

FF#1

Medlem
Åkte för några dagar sen, inte en aning hur det var löst på rad 1, konstigt nog. För mycket champagne?
Hade 3c båda flygningarna, som för övrigt var trevliga på alla sätt
 

E.K

Medlem
Rad 1 är bra. Alla rader enligt mig lika bra med den typen av säten som LOT har :)
Föredrar alltid rad 1 då man får mat först.
NJA! Det där med att få maten först är inte riktigt sant.
Dom gångerna jag förbeställt special mat har jag noterat att jag har "priority" trots att jag suttit längst bak i C-kabinen.
 

Mr Basic

Medlem
NJA! Det där med att få maten först är inte riktigt sant.
Dom gångerna jag förbeställt special mat har jag noterat att jag har "priority" trots att jag suttit längst bak i C-kabinen.
Nu tror jag ju inte att det var förbeställd specialmat som avsågs. Den är ju knuten till en resenär oavsett om den serveras först eller sist. :cool:
 

Vixit

Medlem
Nu börjar jag undra hur långsam service det är på LOT, om det är stora tidsskillnader för att serveras beroende på plats, trots att det bara finns fyra rader i kabinen... :rolleyes:
 

Mr Basic

Medlem
Nu börjar jag undra hur långsam service det är på LOT, om det är stora tidsskillnader för att serveras beroende på plats, trots att det bara finns fyra rader i kabinen... :rolleyes:
När jag flög med LOT så upplevde jag serveringen som snabb men inte forcerad. Fördelen med att sitta ”långt fram” kontra mat är att vissa rätter kan ta slut om ngn maträtt är extremt populär. T ex satt jag på rad 6 med Austrian B772 och hade siktet inställt på fisken men den var slut efter rad 5 :(
 
Toppen