Senaste nytt

Nytt samarbete mellan SAS och airBaltic

M.K

Medlem
Verkar redan har hänt. I maj flyger SAS endast på torsdagar o söndagar. Fr.o.m. juni verkar inga SAS-flyg gå längre utan bara codeshare med BT.

*OGILLA* Det första jag tänkte på när jag såg nyheten. Inte oväntat dock med tanke på konkurrensen. Trist.
 
KLM och BT har ju codeshare tex VNO-AMS och bokar man med KLM på KL-nummer så får man både poäng, Xp och utnyttja sina förmåner som Flying Blue Gold. SAS borde göra samma sak här
 

M.K

Medlem
Det viktigaste är att vi tjänar baspoäng om nu SAS retirerar. Det kan då även öppna upp nya intressanta MR alternativ som @Canadien skrev. Jag hoppas ändå SAS stannar kvar. Enklast så utan krångel.

Det var en del inställda avgångar såg jag själv i Riga förra sommaren så med detta samarbete minskar också SAS EU261 kostnader med bibehållna linjer.
 

ekf

Medlem
Blir inte så jättesmidaga anslutningar på Arlanda. Då Air Baltic flyttat till terminal 2.
Äsch, T4->T2 och T4->T5 är relativt smidigt nu med airside-bussen.. Kan inte se att det är en stor skillnad...
Jag tycker att det som är jobbigt är själva bytet av terminal, ffa på vägen från utrikes->inrikes då det inte går att åka buss...
 

danielhog

Medlem
Äsch, T4->T2 och T4->T5 är relativt smidigt nu med airside-bussen.. Kan inte se att det är en stor skillnad...
Jag tycker att det som är jobbigt är själva bytet av terminal, ffa på vägen från utrikes->inrikes då det inte går att åka buss...
Vad menar du? Fattar inte riktigt. Det är inte så stor skillnad men du du tycker att själva bytet av terminal är jobbigt?
 
Toppen