Senaste nytt

Jorden runt på åtta dagar (i economy)

erc

Medlem
Ämnet Jorden Runt (RTW) återkommer ofta här på forumet. Jorden runt i första klass. Jorden runt med specifik allians. Jorden runt med awardbiljetter. Ja, ni vet...

För länge sedan fanns en tråd där billigaste möjligaste jordenruntresa behandlades. Vill minnas att Dr Miles var högst aktiv...

Nåväl. Till saken.

Har bestämt mig för att genomföra en jorden-runtresa i economy. Många kan därför sluta läsa här... :)

Efter lite kreativt sökande hittade jag följande grundingrediens;
Open Jaw
8 April 2020, Oslo - Warzawa - Los Angeles, LOT
15 April 2020, Tokyo - Warzawa- Oslo, LOT

Bokad och klar för SEK5500.

Nu återstår att knyta ihop rutten med en spännande lösning för Kalifornien till Japan.

Just nu ligger en lösning med Fiji Airways högst upp på listan. LAX-NAN-NRT med layover på Fiji i en halv dag. Då hinner jag luncha på Radisson Blu och doppa mig i havet, Pris? Ca SEK6000.

Ber sällskapet om kreativa ideér. Allt som utgår från Kalifornien, Nevada eller Arizona från och med den 9 april 2020 är intressant såvida jag finns på Narita vid lunchtid den 15 april.

EVA Air via Taiwan?
Phillipines Airlines via Manila?
Singapore Airlines SQ11 direkt LAX-NRT?

Tar tacksamt emot förslag!
 

Brogren

Medlem
Du behöver ju korsa ekvatorn för att det ska vara en riktig RTW, så jag är helt med på ditt spår att kolla flyg via Oceanien.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Petitesser

Åker RTW på åtta dagar med start 22/5. Lite otaggad på 17h i United Eco mellan SFO - SIN, men laddar med vinprovning i Centurionloungen och har bulkhead I Eco plus. Men har fortfarande förhoppningen om att bli uppgraderad till biz utan någon som helst anledning

ARN-LHR-SFO
SFO-SIN-DOH-ARN


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Ystad

Medlem
Har bestämt mig för att genomföra en jorden-runtresa
Grattis
Och att kunna göra den för bara ca 12 000 kr - inte illa.
Men du ... 8 dagar ... kul koncept (1/10 av den tid Phileas Fogg behövde) men verkar lite kort tid tycker jag. Jag har själv gjort 2 RTW, en på 18 dagar o en på 22, och dom tyckte jag var korta. Men nu har du ju redan bokat biljetter så: Go for it & enjoy:)

Ber sällskapet om kreativa ideér.
Kanske svårt att få in i din budget men jag tyckte Honolulu med Pearl Harbour var häftigt


Du behöver ju korsa ekvatorn för att det ska vara en riktig RTW
Hur menar du? Menar du att t ex Phileas Fogg inte gjorde en "riktig" RTW?
Kanske menade du datumlinjen - och då håller jag naturligtvis med.
 

richard87

Medlem
Hur menar du? Menar du att t ex Phileas Fogg inte gjorde en "riktig" RTW?
Kanske menade du datumlinjen - och då håller jag naturligtvis med.

Jag menar ekvatorn. Alla har sin egen definition såklart men en klassisk sak man brukar försöka få in i en RTW med flyg är att en gång korsa ekvatorn. Dra det till andra extremen, har man gått jorden runt efter en promenad runt pinnen på nordpolen?

Fogg vinner på att han gjorde det landvägen och i alla fall tangerade ekvatorn.
 

erc

Medlem
Attans... att FAI bestämt att RTW ska vara minst 22750 miles var ju typiskt. Min rutt via Fiji blir 100 miles för kort.
 
Toppen