Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

Flying Finn

Medlem
Hälsningar från 40 000 ft, AA161 ATH-ORD och en Mr. Flying Finn på sittplats 1A i Flagship Business! :)

luften 001.jpg
 

Flying Finn

Medlem
En finsk ekorre skickar hälsningar från AA1351, sittplatsen 3A, på TPA-DFW!

(Närmar mig snart en ekorre på basis av hur mycket nötter AA har matat mig de senaste veckorna. :D )

Sitter ombord N980TW, en MD-83 som tagits i bruk november 1999 och levererad till TWA. Måste i smyg smeka det glänsande aluminiumskrovet när jag steg ombord. Hon är så vacker... :oops:

Tänk er att även AA numera sista och enda MD-82, i bruk sedan september 1989, har idag Wi-Fi och är ansluten till Internet och webben! Och då 1989 höll Tim Berners-Lee först på med att uppfinna WWW. Första mjukvaran kom 1990. Nog har modellen sett mycket framsteg inom flygresandet under dessa år. :)

Florida synns när vi stiger upp:

Image-636.jpg


Nötter och Dr. Pepper:

Image-7121.jpg


Jag måste erkänna er något. Unga Flying Finn flög med flygplan för första gången i sitt liv på 80-talet och det var en Finnairs MD-82. :oops: Dock charterflyg till Grekland, men rysligt spännande och modellserien har spelat även senare en stor roll i mitt liv, på tanke med vad som har delvis påverkat mitt resande numera som vuxen. Fast jag har år på nacken bra långt över 30, så blir man ivrig och nostalgisk av den här resan.

Något jag saknar och kommer aldrig mera troligen att uppleva är DC-9. :(

Mitt inlägg blir kanske den sista som någonsin skickats till BC.se från en MD-82/83 i luften?

#md80forever
 
Toppen