Senaste nytt

Guide till hur man smartast spenderar BA Miles

Ska vi ha denna guiden som stickis?

Nu hoppas man som en BD medlem att man får sina miles överförda till avios. Jag hade gärna bränt de som miles men kan inte tänka på någon resa före 20 april. Därför hoppas jag att kunna få använda mina miles som avios på en upgrade på BA metall någon gång i framtiden. Bäst vore ju att få det som WTP->CW på en TATL nattflyg. Eller så köper man en CW på rea och kör en CW->F vilket på sträckan JFK-LHR kan vara omöjlig.
 

HeltNormal

Ny medlem
Hej!

Jag reser några gånger om året från Arlanda till Dulles eller Arlanda till LAX. Mitt jobb betalar economy-biljett, men mina ben står snart inte ut längre.
Således försöker jag hitta det absolut mest ekonomiska och minst struliga sättet att med Avios och pengar uppgradera dessa economy-biljetter till business.

Är det en tvåstegsprocess med att först uppgradera med pengar till economy plus och därefter uppgradera med Avios till business som gäller, eller finns det någon ännu mer optimal lösning under dessa förutsättningar?
 
Är det en tvåstegsprocess med att först uppgradera med pengar till economy plus och därefter uppgradera med Avios till business som gäller, eller finns det någon ännu mer optimal lösning under dessa förutsättningar?
Verkar som man måste köpa biljetter ifrån speciell bucket för att uppgradera.
Själv sitter jag på en hel drös Avios men vet inte hur ska jag spendera dessa med mest värde.
 

JensE

Medlem
Verkar som man måste köpa biljetter ifrån speciell bucket för att uppgradera.
Själv sitter jag på en hel drös Avios men vet inte hur ska jag spendera dessa med mest värde.
Samtliga WT+ buckets W, E och T är uppgraderingsbara. Och att uppgradera till CW är av absolut bäst värde.
Kolla först att det finns CW platser dock. Enklast är att kolla via ba.com som inloggad för bonusresor.
Finns det CW tillgängligt för bonusresa så kan du uppgradera från WT+.

Om jag har fel så får någon gärna rätta mig.
 
Toppen