Remington Steele
Medlem
Jag har kortet, men blev inte sugen på att skaffa det om jag inte skulle ha det...Vet inte om jag blev mer sugen på metall nu...även nämnt här GoT-stjärna ska lansera American Express metallkort i Norden - Resumé
Jag har kortet, men blev inte sugen på att skaffa det om jag inte skulle ha det...Vet inte om jag blev mer sugen på metall nu...även nämnt här GoT-stjärna ska lansera American Express metallkort i Norden - Resumé
Kampanjen är nog snarare tänkt att vara ironisk än att försöka nå en specifik målgrupp/aspirationsgrupp. Ett kreditkort i metall är helt onödigt, därav vildmarkstemat.Jag har svårt att förstå vilken målgrupp AMEX vill nå med denna reklamen, helt ärligt.
I min värld handlar det om att sälja ett koncept/livsstil och att campa i vildmarken och använda kortet som kniv för att sedan befinna sig på en bar och öppna en kapsyl med kortet ser jag inte riktigt vilket koncept/livstil ANEX vill sölja med kortet.
Varför inte sälja det som ett livsstilskort för en aktiv person/familj som värdesätter det där extra som fastrack, lounger, status på hotell/hyrbilar etc.
EK
Kampanjen är nog snarare tänkt att vara ironisk än att försöka nå en specifik målgrupp/aspirationsgrupp. Ett kreditkort i metall är helt onödigt, därav vildmarkstemat.
Hmm.. trodde de vände sig till uteliggare. My bad. Kan vara dagens skäggmode som får mig att associera till uteliggare.Jag har svårt att förstå vilken målgrupp AMEX vill nå med denna reklamen, helt ärligt.
I min värld handlar det om att sälja ett koncept/livsstil och att campa i vildmarken och använda kortet som kniv för att sedan befinna sig på en bar och öppna en kapsyl med kortet ser jag inte riktigt vilket koncept/livstil ANEX vill sölja med kortet.
Varför inte sälja det som ett livsstilskort för en aktiv person/familj som värdesätter det där extra som fastrack, lounger, status på hotell/hyrbilar etc.
EK
Har alltid undrat hur man kan skilja dem åt, förutom att hipstern arbetar i baren. Mycket informativt. Tack!