Senaste nytt

Arlanda - Singapore med Singapore Airlines

J

Joakim Reinius

Guest
Jag ska till hösten till Singapore och kommer åka på en tisdag med Singapore Airlines.

Jag har en fundering om det är bättre att köpa premium economy och lägga bud på en uppgradering eller köpa business class med en gång..

Fördelar? Nackdelar? Det verkar bara vara 3 platser upptagna i Business class just nu. Kan tänka mig det inte brukar vara så fullt mellan Arlanda till Singapore via Moskva....
 

Rickard_O

Medlem
Businesskabinen var i princip full båda vändorna mellan Moskva-Singapore när jag flög tidigare i år, tror det var en plats ledig på ditvägen och något liknande på hemvägen också.
Däremot öde mellan Stockholm-Moskva.
 
J

Joakim Reinius

Guest
Businesskabinen var i princip full båda vändorna mellan Moskva-Singapore när jag flög tidigare i år, tror det var en plats ledig på ditvägen och något liknande på hemvägen också.
Däremot öde mellan Stockholm-Moskva.
AHHHH just det, det kan ju stiga på folk i Moskva med. Missade det.... TACK. Där var det nära man gjorde en tabbe :)
 

IngeDryg

Ny medlem
Flög i förgår ARN-DME-SIN. Hade tyvärr PE, men bakre biz delen var i det närmaste tom. Likadant på ToR två veckor tidigare. Så det är nog väldigt olika beroende på dag.
 

ocr123

Medlem
Jag funderar på denna också. Man kan ju flyga via Köpenhamn istället. Är det någon som har erfarenhet av båda rutterna? Vilken skulle ni rekommendera?
 

Alf

Medlem
Själv föredrar jag den långa resan utan mellanlandningar så man kan sova. Detta är ju mest påtagligt på hemresan då jag tycker det är helkass att behöva kliva ur planet mitt i natten i Moskva. Från ARN till CPH är det en tim flygtid och det är ju inga problem.
 

011430121

Medlem
Själv föredrar jag den långa resan utan mellanlandningar så man kan sova. Detta är ju mest påtagligt på hemresan då jag tycker det är helkass att behöva kliva ur planet mitt i natten i Moskva. Från ARN till CPH är det en tim flygtid och det är ju inga problem.
+1
 

Canadien

Medlem
Eftersom det är mellanlandning i antingen Köpenhamn eller Moskva så föredrar jag Moskva. Roligare flygplats än Köpenhamn som man ändå är på massor av gånger. Inga problem med den tidiga mellanlandningen på hemvägen om man är något så när tidsomställd till Asiatisk tid.
Och ett stort plus att slippa SAS Plus ARN-CPH och istället åka riktigt plan med champagne och lie-flat hela vägen.

Åker man ekonomi är det en annan femma, då vill man inte hamna sist efter 200 pax i passkontrollen i Moskva. Men i Business är man ju av planet först och det går kvickt.
 
Toppen