Senaste nytt

AMEX-kontaktlösa betalningar

Delayed

Medlem
Ja, personen har rest runt till alla 424 IKEA runt jorden och provat.
He, He, He... Nu kunde ju IKEA gått ut mer officiellt med infon ungefär som Willys gjorde när de började acceptera Amex. Men annars är de faktiskt bara att besöka två "butiker" om dagen så är det klart på mindre än ett år. Sen kostar det förstås ett par tusen om man antar att man köper en varmkorv på varje varuhus. Viss reskostnad lär även tillkomma. Känns som konstigare saker har skett här. :p
 

Airman

Medlem
Vad kul att det börjar fungera! Jag har i princip gett upp med kontaktlöst utanför Ica. Var för krångligt om inköpsställena dessutom inte har koll på om Amex överhuvudtaget funkar, suck...

He, He, He... Nu kunde ju IKEA gått ut mer officiellt med infon ungefär som Willys gjorde när de började acceptera Amex. Men annars är de faktiskt bara att besöka två "butiker" om dagen så är det klart på mindre än ett år. Sen kostar det förstås ett par tusen om man antar att man köper en varmkorv på varje varuhus. Viss reskostnad lär även tillkomma. Känns som konstigare saker har skett här. :p

Willys tar alltså Amex!? Jag som betalat med MC som en idiot! :rolleyes: Då kanske jag får handla där lite oftare :)
 

Fintus

Medlem
Fungerade på IKEA Gävle häromdagen. Av någon anledning var jag dock tvungen att signera kvittot istället för att knappa koden.
 
Toppen