Senaste nytt

Skillnad mellan SAS och Finnair i Business class på långflyg?

joakgarp

Medlem
Tack för all input i tråden. Jag har väl i princip blivit övertygad att det jag söker i en business-produkt i kombination med bra flygtid hittar jag hos SAS :) min långa kropp trivs förhopningsvis bättre i en SAS-kabin.
Såg också att man får en madrass cover till flatbeden på SAS. Får man inte med Finnair. Där fick jag ligga på en flatbed som tusen andra hade legat på med en liten oskön kudde som knappt gav något stöd. Ganska ohygieniskt och obekvämt. Sas har en mer genomtänkt business verkar det som.

Har poäng kvar för 4 st businessuppgraderingar hos Finnair så vill använda upp dessa så de inte råkar förfalla. Eller hitta en bonusresa. Poängen hos Finnair behåller man i all evighet men man behöver ha en aktivitet en gång vartannat år.

Kommer däremot att sakna alla Finnair-rutter som SAS inte har. Tänker på Seoul, Osaka, Nagoya, Fukuoka, Singapore, Bangkok osv. Förhoppningsvis satsar SAS mer på lite nyare destinationer i Asien nu när Finnair satsar mer på USA och öppnat upp linjer dit, med de gamla planen dock innan a350 XWB.
Kan Finnair samarbeta med JAL så borde SAS kunna ha ett samarbete med ANA? Time will tell.
 
Toppen