Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

Johnnyboy

Medlem

Capa

Medlem
Frågan är om en ny bonuspoäng kampanj med SAS mastercard premium är på gång eller om det bara gäller nya kortinnehavare? Min mamma som inte har något kreditkort fick erbjudande via mailen om att teckna SAS mastercard premium och då stod det bland annat:
"FÅ 50% FLER POÄNG PÅ SOMMARENS RESA
Hela sommaren får du 30 Extrapoäng per 100 kr (ordinarie 20) när du betalat med kortet i lokal valuta på resor till utlandet.

Så får du fler Extrapoäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.

Gäller för perioden 15 juni till 15 augusti 2019.

Ansök om kortet senast den 16 maj, så blir du automatiskt ansluten till kampanjen."

Själv har jag redan detta kort men har inte fått något mail om dessa 50 % mer poäng i sommar.

Edit: Nu kom mailet till mig också.

Detta erbjudande har gått mig helt förbi. Första gången jag inte fått Mail om detta. Alla verkar ha fått Mail den 9/5. Är det någon annan som inte har fått detta Mail? Var vänder jag mig för att anmäla mig? Alla inställningar ser OK ut och har alltid fått alla erbjudanden hittills..
 

Sebastian.k

Medlem
Fick mail den 9/5 för denna kampanj.

”Vi har registrerat din anmälan. I perioden 15 juni till 15 augusti 2019 får du 30 Extrapoäng per 100 kr (ordinarie 20) när du betalar med kortet i lokal valuta på resor till utlandet.*

*) Gäller inte för kontantuttag.”


Men fick inget mail på den föregående kampanjen ”dubbla poäng” under mars 2019.
 
I månadsmailet från SAS som jag fick nyss är det med en påminnelse om den här kampanjen om fler poäng utrikes i sommar. Ni som inte fått förra mailet, håll ögonen öppna.
 

Delayed

Medlem
Hustrun fick detta erbjudande, men inte jag och ändå har vi samma Email-adress.
Har lite svårt att tro att de skickar samma erbjudande två gånger till en emailadress. SAS skulle nog riskera att hamna i tråden "det gjorde ni inte så bra" då. Det är nog ganska ovanligt (och opraktiskt skulle jag tycka) att dela emailadress med någon.
 

adhoc76

Medlem
Det innebär samma intjäning som Amex Elite, så då kvittar det väl om man använder det eller MC (om man inte har en voucher inom räckhåll dvs)?
 

CoooC

Medlem
Det innebär samma intjäning som Amex Elite, så då kvittar det väl om man använder det eller MC (om man inte har en voucher inom räckhåll dvs)?

Nej. Vanliga MC ger ju 25p/100kr och MC Premium ger ju 30p/100kr under kampanjen. Amex Elite ger ju ”bara” 20p/100kr.
 

Berglund

Medlem
@Resenären
Vid stora e-postutskick gallrar man normalt ut dubletter, för att i möjligaste mån undvika att Gmail, Hotmail och andra stora e-posttjänster markerar avsändarens domän som spam/skräppost. Att dela e-postadress låter som ett recept på att råka ut för sådan gallring.

Då är det bättre att:
Skaffa ett e-postkonto hos Gmail.
Gmail har nämligen funktionen att ignorera punkter i den delen som står till vänster om @-tecknet.
Det innebär att:
namn.efternamn @ gmail.com
OBÖNHÖRLIGEN kommer att levereras av Gmail till samma e-postbox som
namnefternamn @ gmail.com

På så sätt uppnår man samma syfte, att kunna ha en samlad e-postbox men där mailen kan sorteras/filtreras med respektives namn på dennes mail. Man undviker på så sätt också att bli bortgallrad inför stora listutskick.

En annan variant är att Gmail även tillåter att man direkt EFTER namn.efternamn lägger till ett + tecken direkt följt av vad som helst, exempelvis:
namn.efternamn+sas @ gmail.com
Detta kommer att levereras till e-postboxen
namn.efternamn @ gmail.com
Man kan sedan i Gmail sätta upp ett filter som sätter en etikett på alla mail som kommer med ”+sas” för att enkelt sortera ut dessa i en egen ”korg” eller ”mapp”.
 
Toppen