Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Lalaland

Medlem
Beställde Amex Elit via BC värvning. Allt såg ok ut, fick ngt bekräftelse-id som jag dock inte skrev ner. Hade dock förväntat mig ett bekräftelsemail också...men inget har kommit (två dagar sedan). Är det/allt ok?
 
Beställde Amex Elit via BC värvning. Allt såg ok ut, fick ngt bekräftelse-id som jag dock inte skrev ner. Hade dock förväntat mig ett bekräftelsemail också...men inget har kommit (två dagar sedan). Är det/allt ok?

Var också förvirrad över detta, men inget problem.
Det enda jag såg var en UC-notis tills jag kanske 2 veckor senare fick hem kortet.
 
Beställde Amex Elit via BC värvning. Allt såg ok ut, fick ngt bekräftelse-id som jag dock inte skrev ner. Hade dock förväntat mig ett bekräftelsemail också...men inget har kommit (två dagar sedan). Är det/allt ok?
Amex skickar aldrig ut bekräftelsemail. Så på den punkten är allt ok iaf. :)
 

sandek

Medlem
Nån som kan svara på detta.

Fick hem min första faktura på Amex elite, men står att jag tjänat 0 extrapoäng till eurobonus?
 

teachme

Medlem
Dras det per månad eller på en gång? Verkar kunna gå att få månadsbetalning.

Lite osäker på hur bra Amex funkar i hålan där jag bor. Om jag säger upp det innan 3 månader då jag har det avgiftsfritt får jag då behålla mina statusgrundande poäng samt eventuell välkomstbonus på 18000 poäng om jag spenderat 18000kr inom 3 månader.

Hittar inget om detta i kortvillkoren


Jag funderar på att skaffa Amex Elite pga statuspoängen, saknar 6500 för att behålla EBG, intjäningsperioden slutar 30 juni. Alternativet är ju en MR, som kanske inte är så kostsam men ändå tidskrävande.

1) Kommer jag hinna få statuspoängen inom 1 månad om jag ansöker nu?
2) Går det att säga upp kortet direkt efteråt och endast betala för den månad jag har kortet (första 3 avgiftsfria?) ?

Mvh
 
Jag funderar på att skaffa Amex Elite pga statuspoängen, saknar 6500 för att behålla EBG, intjäningsperioden slutar 30 juni. Alternativet är ju en MR, som kanske inte är så kostsam men ändå tidskrävande.

1) Kommer jag hinna få statuspoängen inom 1 månad om jag ansöker nu?
2) Går det att säga upp kortet direkt efteråt och endast betala för den månad jag har kortet (första 3 avgiftsfria?) ?

Mvh
För mig kom poängen ca 14 dagar efter godkänd ansökan. Men det är ingen garanti.
Du kan avsluta kortet när du vill.
 

Kimmen00

Medlem
Jag funderar på att skaffa Amex Elite pga statuspoängen, saknar 6500 för att behålla EBG, intjäningsperioden slutar 30 juni. Alternativet är ju en MR, som kanske inte är så kostsam men ändå tidskrävande.

1) Kommer jag hinna få statuspoängen inom 1 månad om jag ansöker nu?
2) Går det att säga upp kortet direkt efteråt och endast betala för den månad jag har kortet (första 3 avgiftsfria?) ?

Mvh

Med absolut största sannolikhet får du poängen inom ett par veckor. Sedan kan du säga upp kortet efter 1 månad om du vill..
 
Toppen