Senaste nytt

Bästa sittplatsen i Business med Singapore Airlines A380-800?

Maja

Medlem
Har en bokning med Singapore Airlines mellan Zürich-Singapore som flygs med en A380-800.

Vilka platser är att föredra där? 2 vuxna och 1 barn är det som flyger.

För A350 har jag förstått att det är rad 11 eller 19 som gäller, men hittar ingen liknande rekommendation för A380.

Kan det möjligen vara rad 11, 91 och 96 för att de har extra benutrymme och då inte behöver vinkla benen i sängläget?
 
s
Har en bokning med Singapore Airlines mellan Zürich-Singapore som flygs med en A380-800.

Vilka platser är att föredra där? 2 vuxna och 1 barn är det som flyger.

För A350 har jag förstått att det är rad 11 eller 19 som gäller, men hittar ingen liknande rekommendation för A380.

Kan det möjligen vara rad 11, 91 och 96 för att de har extra benutrymme och då inte behöver vinkla benen i sängläget?
stämmer!
 

Maja

Medlem
Sätter larm i mobilen för att komma ihåg att börja kolla några veckor innan avresa om det öppnar upp sig nya platser. Är rad 12 ok, eller spelar det i praktiken ingen roll vilken annan rad man väljer?
 

Cartman

Medlem
Nej, det spelar ingen roll men det är högre sannolikhet att raderna längst bak är glesbefolkade om du vill ha tystnad och lugn på natten.
 

Hachans

Medlem
Nej, det spelar ingen roll men det är högre sannolikhet att raderna längst bak är glesbefolkade om du vill ha tystnad och lugn på natten.

Raderna längst bak är också där folk tycker det är kul att rasta sina småbarn och låta de som är äldre springa varv runt kabinen.
 

Alf

Medlem
Raderna längst bak är också där folk tycker det är kul att rasta sina småbarn och låta de som är äldre springa varv runt kabinen.

Menar du att föräldrarna låter ungarna springa omkring i kabinen på en nattflygning? Vi åkte nyligen långresa i business med barn och barnbarn men vi hade barnbarnet i stolen hela flygningen. Finns ju tillräckligt med plats i stolen för olika aktiviteter utan att dom skall springa omkring. Det är ju heltokigt av ren säkerhet med tanke på att man kan råka in i kraftig turbulens utan förvarning.

Jag har noterat på en seating jag har på en SQ A380 i främre kabinen att det redan är fullbokat i den kabinen medan det är ganska tomt i bakre kabinen. Funderat på att flytta bak men när jag läser om barnrally i denna kabindel blir jag fundersam.
 

Sebbeh

Medlem
Jag lyckades på något vänster boka rad 96 för mig, sambo och infant. Vår flygning var då 5 månader fram i tiden. Rad 91 var också ledig men där fick bara den med infant sitta. Inte den andre. Tror jag bokade platserna på sas classic och gick sedan in på singapore och dubbelcheckade.
 
Toppen