Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Flyger du med A380? Isf, var finns sängarna i Business? :rolleyes:


Vissa flighter x LHR och SIN har nya uppgraderade kabiner. Så i ditt fall (om du prickat rätt) så är det nedan flighter som har nya kabinen.

Alla 9W-SKW och höga tailnummer har den nya buisness kabinen.

SQ346 Singapore (SIN) 1:25 am departure → Zurich (ZRH) 8:15 am arrival

SQ345 Zurich (ZRH) 11:45 am departure → Singapore (SIN) 5:55 am (+1) arrival.

Rad 11,91 och 96 är det som gäller.

Sov gott :)
 

Canadien

Medlem
Loungehopping 7h i Zürich för tillfället, tips på vart vi tar vägen? Sedan 3h i München?

Tyvärr Eco från München till Göteborg, men en EBD och en EBG så maken kan nog få följa med in ändå. ;)

Det kommer säkert bättre anslutningar vad det lider. SAS släpper vid T+300 för fler än 2 pax men kanske Swiss har någon bättre avgång också? Jag har själv bokat om min 4-personers SQ C till Sydney 4 gånger nu för att optimera anslutningar allteftersom de släppts.
 

Maja

Medlem
Vissa flighter x LHR och SIN har nya uppgraderade kabiner. Så i ditt fall (om du prickat rätt) så är det nedan flighter som har nya kabinen.

Alla 9W-SKW och höga tailnummer har den nya buisness kabinen.

SQ346 Singapore (SIN) 1:25 am departure → Zurich (ZRH) 8:15 am arrival

SQ345 Zurich (ZRH) 11:45 am departure → Singapore (SIN) 5:55 am (+1) arrival.

Rad 11,91 och 96 är det som gäller.

Sov gott :)
Det är just dessa flighter jag har inbokade för tillfället. Återstår att se vad det blir i slutändan. Men får försöka få till en bokning på något av dessa rader isf.

Nästa grej att lösa/lista ut är Book the Cook". Har varit inne på min bokning på Singaporeairlineshemsida men än så kan jag inte välja något. Kanske inte så konstigt för en flight i april 2020. Frågan är bara när dessa val finns tillgängliga? x-dagar innan avgång?
 

Sebbeh

Medlem
Vi ska flyga med vår son till bali i sommar. Han är 1 år gammal och jag undrar om ni har bokat mat till er infants på en awardbokning? Om man gör det betalar man för det på hemsidan?
 

falling

Medlem
Vi ska flyga med vår son till bali i sommar. Han är 1 år gammal och jag undrar om ni har bokat mat till er infants på en awardbokning? Om man gör det betalar man för det på hemsidan?
Det är bara att kontakta flygbolaget och beställa. Baby meal brukar vara någon burk puré, barn måltid något i stil med spagetti. Ta med lite eget som ni vet att han gillar för säkerhets skull.

Här finns en bra sammanställning som iofs inte är helt ny men ger en idé var olika flygbolag serverar.

Baby Food On Planes: Ordering Baby And Child Airline Meals
 

ekf

Medlem
Nästa grej att lösa/lista ut är Book the Cook". Har varit inne på min bokning på Singaporeairlineshemsida men än så kan jag inte välja något. Kanske inte så konstigt för en flight i april 2020. Frågan är bara när dessa val finns tillgängliga? x-dagar innan avgång?
Det sägs att det öppnar 3 månader innan, själv lyckades jag välja 3-4 månader innan.. så där någonstans..
 

adhoc76

Medlem
Ett felmeddelande har dykt upp när jag kollar på min bokning: "Det verkar som att din bokning saknar giltiga dokument för dina tilläggstjänster. Kontakta SAS Sales and Service för att få hjälp." Är det någon som haft samma och vet vad det betyder?
 

trollet

Medlem
Jag fick samma felmeddelande häromdagen. Jag kontaktade först vanliga SAS supporten som inte hade någon som helst koll (dom ville jag skulle avvakta någon dag o_O. ) Jag la även ett ärende till SAS IT support som senare på kvällen svarade att den bokning jag tittade på hade fått en liten förändring i tider, och att man då inte kunde ändra på den via hemsidan.
Svaret:
"
Tack för ditt mail.

Jag kan se att det varit mindre tidtabellsändringar på din resa, tyvärr gör det då att det inte fungerar att boka om online utan du behöver ringa vår kundservice för att få hjälp den här gången.
"
 

trollet

Medlem
Yes, helt förvirrande... Och som rätt ofta, tyvärr, ett otrevligt bemötande på SAS när man ställer frågan..... = Förmodligen något nytt problem även för dom..
I mitt fall var det award resor.. Och jag lyckade "få bort" problemet genom att boka av och boka om samma biljett...
 
Last edited:
Toppen