Senaste nytt

Det här har ni gjort bra SJ

drW

Medlem
Tror inte denna tråd är startad tidigare så då gör jag det nu!
Idag är jag på väg i första klass norrut från Stockholm med SJ och har nu upplevt en så där fantastisk person som hamnat på helt rätt plats i livet. Det SJ gjort bra är att anställa henne. Jag har sällan fått så bara service och information. Hon informerade vänligt om att vagnen hade ett litet fel som gjorde att vagnen rörde sig lite oroligt. Hon har glatt och vänligt gåt runt och frågat om det är något passagerarna önskar. Hon kom med lite vatten till mitt vin rensar bort skräp fyllt på kaffe och är allmänt serviceinriktad. Hon gjorde helt enkelt resan till riktigt njutbar sak.
Detta från någon som ogärna åker tåg pga den rätt bedrövliga servicen och komforten.
 

Jönsson

Medlem
SJs kundtjänst och loungepersonal är i allmänhet helt fantastiskt bra. Löser alltid alla problem och tänjer på gränser och regler för att tillgodose mig som kund. Har aldrig haft några problem eller stött på något som gjort att jag känt mig illa behandlad eller förbisedd. Pendlade med tåg under flera år. SJ är bra på det där.
 

taxvalp

Medlem
Hustrun är liksom jag ingen stor SJ-kund men i dag var hon på medium haul-resa i landet. Hon hade bokat plats i färdriktningen men det var equipment change så hon fick åka baklänges och började att må illa. Inga uppenbara lediga platser och de utländska turisterna mittemot ville ej byta plats.

Hon kontaktade tågvärden som fick syn på hennes BC-tagg i metall på väskan och sken upp (han hade jobbat relativt länge på SAS tidigare). Han löste platsproblemet genom att erbjuda turisterna gratis fika med kaffe och bulle i bistron mot att hustrun fick ta en av deras platser och åka rättvänd. Snyggt - och tack till BC!
 

Hachans

Medlem
Tummen upp för SJ som infört verifiering med Bank ID vid köp av resa för poäng. Det borde SAS också göra för att minska risken för kapning.

Nej, det kan inte ske på SAS eftersom de har rätt många kunder utan tillgång till svenskt bank id.

Nyfiken på hur SJ löst det för sina norska och danska kunder med tanke på att det går utmärkt att ha prio utan personnummer.

Vanligt tvåfaktorsautentisering borde duga för både SJ och SAS.
 

Nemo

Medlem
Tummen upp för SJ som infört verifiering med Bank ID vid köp av resa för poäng. Det borde SAS också göra för att minska risken för kapning.
Idag drabbades jag av detta. Skulle köpa poängbiljett för poäng som går ut om tre veckor, men det gick inte, för personnummer var inte inlagt (fast det var inlagt) och det gick inte att lägga in (eftersom det redan var inlagt).
 

GOTBound

Medlem
I fredags blev vårt X2000 mellan Göteborg och Stockholm Södra försenat pga. av obehöriga kring spårområdet i trakterna runt Flen. Detta innebar i dess förläggning att slutstation för X2000 blev Flemingsberg samt erbjudande om pendeltåg vidare till Stockholm Södra, vi declinade detta erbjudande och tog en Uber till vårt slutdestination istället.

I måndags mailade jag SJ kundtjänst och begärde full återbetalning med motiveringen att de inte levererade den tjänst jag betalat för, idag fick jag ett mail från kundtjänst att det återbetalar biljetterna Göteborg-Stockholm Södra som jag begärt. Bra och snabbt hanterat av SJ!
 
Last edited:
Toppen