Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Har de tagit bort att man som guld får bonus på sina bud? Ska med 983 på lördag, jag (ebg) la ett bud på 37000 och min kompis (statuslös) la ett bud på 40 000, hans gick igenom men inte mitt.

Nej det är kvar, när du är inloggad och ska buda så kan se de din loyalty nivå och budet viktas efter det.

1. Basic
2. Silver (+10%)
3: Guld (+20%)
4: Diamond (+30%)
5. Pandion (+40%)

4e8daa248629571fe09f66cf139ff394.jpg


Edit: Jag kan inte svara på urvalet varför din kompis bud gick igenom och inte ditt.
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Finns det någon anledning då till att min kompis blev uppgraderad men inte jag? Har inte köpt till nån premium måltid eller liknande.
Maila till SAS guldsupport och fråga, de har förmodligen noll koll men har du tur får du en agent som orkar kolla med Plusgradeavdelningen
 

Gus

Medlem
Om man är två personer i en bokning och resp person vill använda sina egna eurobonuspoäng för uppgradering eftersom båda har poäng som går ut inom kort, är det möjligt? Eller kommer poängen att dras ifrån den person som loggar in och lägger budet?

Är det bara SAS Lounge man då får access till eller även till någon Star Alliance Lounge?

Vad kostar det annars att uppgradera vid gate (eller kan man uppgradera via incheckningen på plats) vid resa inom Europa och genererar det några högre Eurobonuspoäng och andra benefits precis som när man lägger ett vinnande bud innan via SAS webbsida?
Jag och min fru har en resa i ekonomi till Rom bokad, samma PNR. Att uppgradera till Plus kostar som minst 5000 poäng. Frugans mamma respektive pappa råkar ha 5000 poäng vardera på sina konton. Kan vi på något sätt använda dessa poäng till att uppgradera vår resa? Det ser ut som att man kan logga in på vilket konto som helst för att uppgradera en resa? Vi önskar inte splitta vårt PNR för problem vid ev ombokning (reser med infant också).

Vi kan inte köra point pooling eftersom vi redan är 8 personer i poolen.
 

Myllys35

Medlem
Är det någon som vet ungefär vad lägsta priset i cash för uppgradering Go light -> Plus har legat på för sträckan ARN - LAX i närtid? I tråden med rapporterade bud verkar det variera kraftigt.

Funderar på om det är värt att chansa på en billig biljett och lägga ett bud...
 

Hachans

Medlem
Är det någon som vet ungefär vad lägsta priset i cash för uppgradering Go light -> Plus har legat på för sträckan ARN - LAX i närtid? I tråden med rapporterade bud verkar det variera kraftigt.

Funderar på om det är värt att chansa på en billig biljett och lägga ett bud...

Värt att chansa bestämmer väl bara du vad det är värt. Lägg vad du tycker det är värt och går det igenom så gör det. Annars är det ju inte en chansning... ;)
 
Toppen