Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

CoooC

Medlem
Frågan är om en ny bonuspoäng kampanj med SAS mastercard premium är på gång eller om det bara gäller nya kortinnehavare? Min mamma som inte har något kreditkort fick erbjudande via mailen om att teckna SAS mastercard premium och då stod det bland annat:
"FÅ 50% FLER POÄNG PÅ SOMMARENS RESA
Hela sommaren får du 30 Extrapoäng per 100 kr (ordinarie 20) när du betalat med kortet i lokal valuta på resor till utlandet.

Så får du fler Extrapoäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.

Gäller för perioden 15 juni till 15 augusti 2019.

Ansök om kortet senast den 16 maj, så blir du automatiskt ansluten till kampanjen."

Själv har jag redan detta kort men har inte fått något mail om dessa 50 % mer poäng i sommar.

Jag fick precis mejl om detta erbjudande som befintlig kund. Är EBG om det nu spelar någon roll.
 

Wiken

Medlem
Jag fick mailet om 50% fler poäng precis nu.
Jag som redan är innehavare av SAS MC har tom den 22/5 på mig att anmäla mig till kampanjen.
 

M.K

Medlem
Om detta gäller alla tar MC ledningen och blir kortet att använda utomlands i sommar. :) Det passar personligen perfekt att gå över till detta kort igen efter att ha nått spendkravet för välkomstbonusen med mitt nya Amex Plat kredit jag bytte till. Jag har givetvis bara spend utomlands eller sas.se för 3x/2x MR.

Oavsett ger då MC 30p mot Plat med 25p eller Elite med ”bara” 20p per 100sek. Tänk dock på att det fortsatt kan vara värt att betala själva resan med Plat för försäkringen. Jättebra under strejken sist!

Edit. Fick också mailet nu! :D
 

ekf

Medlem
I mitt mail står det 60% fler poäng, jag har MC Basic eller vad det heter :)

”FÅ 60% FLER POÄNG PÅ UTLANDSRESAN I SOMMAR

Hela sommaren får du 25 Extrapoäng per 100 kr (ordinarie 15) när du betalar med kortet i lokal valuta på resor till utlandet. Så får du fler Extrapoäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.

Gäller perioden 15 juni till 15 augusti 2019.

Anmäl dig senast den 22 maj 2019 för att kunna nyttja erbjudandet. ”
 
  • Gilla
Reactions: Gus
O även jag fick mailet precis som vanlig MC innehavare vilket gör att jag får 25 poäng per 100kr så det blev 60% fler poäng än vanligt. Dock inte lika bra som dubbelkampanjerna men å andra sidan gäller den ju i 2 månader. Ändå lite irriterad att jag precis kommer hem från Italien veckan innan och sticker till Singapore veckan efter kampanjen. Hade varit riktigt bra annars men i vilket fall betydligt bättre än Amex Premiums 15 poäng.

edit: var visst 2:a på bollen där med vanliga MC
 

CoooC

Medlem
I mitt mail står det 60% fler poäng, jag har MC Basic eller vad det heter :)

”FÅ 60% FLER POÄNG PÅ UTLANDSRESAN I SOMMAR

Hela sommaren får du 25 Extrapoäng per 100 kr (ordinarie 15) när du betalar med kortet i lokal valuta på resor till utlandet. Så får du fler Extrapoäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.

Gäller perioden 15 juni till 15 augusti 2019.

Anmäl dig senast den 22 maj 2019 för att kunna nyttja erbjudandet. ”

Hej SAS Eurobonus,

Det ska vara 67%.

Hälsningar
Mattegeniet
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Frågan är om en ny bonuspoäng kampanj med SAS mastercard premium är på gång eller om det bara gäller nya kortinnehavare? Min mamma som inte har något kreditkort fick erbjudande via mailen om att teckna SAS mastercard premium och då stod det bland annat:
"FÅ 50% FLER POÄNG PÅ SOMMARENS RESA
Hela sommaren får du 30 Extrapoäng per 100 kr (ordinarie 20) när du betalat med kortet i lokal valuta på resor till utlandet.

Så får du fler Extrapoäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.

Gäller för perioden 15 juni till 15 augusti 2019.

Ansök om kortet senast den 16 maj, så blir du automatiskt ansluten till kampanjen."

Själv har jag redan detta kort men har inte fått något mail om dessa 50 % mer poäng i sommar.

Edit: Nu kom mailet till mig också.

Fått samma och anmält..
 
Hmm när jag läser detta tolkar jag det som att man får extrapoäng på resor till utlandet. Med andra ord att det gäller bara på köp av flygbiljetter till utlandet på SAS hemsida?
 
Toppen