Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Jag vet inte om jag förstår frågeställningen till 100%, men så här kan du hitta resor med exakt 2 byten (vill du ha minst 2 byten får du göra flera separata sökningar och ändra "SK SK SK" till "SK SK SK SK", "SK SK SK SK SK", etc) i SAS Plus:
Visa bifogad bild 89251
Visa bifogad bild 89252

Det som står efter SK SK SK är delvis trunkerat, det ska stå F bc=J|bc=Y|bc=S|bc=B|bc=P|bc=A där (dvs, SAS Plus-bokningsklasserna som ger 1500 Eurobonuspoäng utanför Norden och Baltikum).

Nu lärde jag mig något nytt, fiffigt! Finns det något ställe där man kan hitta en förteckning av alla bokningsklasser för olika bolag?
 

Tonton

Medlem
Brorsan letar MR-rundan, och vill vara borta 1-4 dagar mellan 8-28 maj.

Jag hittar följande resa i PLUS för 3371 SEK. Vilket i så fall skulle generera cirka 7400 poäng (med EBG-bonus)
ARN-OSL-CPH-AGP
AGP-OSL-CPH-ARN

Någon som har andra tips på liknande MR-rundor? Både destinationsmässigt (mer sol och värme än Sverige iaf) samt kostnadsmässigt?
 
Brorsan letar MR-rundan, och vill vara borta 1-4 dagar mellan 8-28 maj.

Jag hittar följande resa i PLUS för 3371 SEK. Vilket i så fall skulle generera cirka 7400 poäng (med EBG-bonus)
ARN-OSL-CPH-AGP
AGP-OSL-CPH-ARN

Någon som har andra tips på liknande MR-rundor? Både destinationsmässigt (mer sol och värme än Sverige iaf) samt kostnadsmässigt?
Hm kolla Arn-cph-ham ham-cph-Arn
Tror den ger liknande poäng i plus och brukar finnas till ganska bra priser och Hamburg är en grymt trevlig stad med ofta lite bättre väder än Sverige.
 

Grahnen

Medlem
Blir nog en mileage run till Liverpool (man) för att förhoppningsvis få fira en cl titel...

Har kollat på två alternativ. Första är ungdom för 2100kr och sedan uppgradera eller att köpa plus för ca 5500kr. Hur ser det ut att uppgradera från ungdom till plus? Vilket blir mest prisvärt?
 

Tonton

Medlem
Blir nog en mileage run till Liverpool (man) för att förhoppningsvis få fira en cl titel...

Har kollat på två alternativ. Första är ungdom för 2100kr och sedan uppgradera eller att köpa plus för ca 5500kr. Hur ser det ut att uppgradera från ungdom till plus? Vilket blir mest prisvärt?
Oftast billigast att köpa ungdom och sedan uppgradera. Men är poäng superviktigs så skulle jag inte chansa, utan köpa plus direkt istället.

Du vill ju inte åka på två förluster samma vecka ;)
 

Grahnen

Medlem
Oftast billigast att köpa ungdom och sedan uppgradera. Men är poäng superviktigs så skulle jag inte chansa, utan köpa plus direkt istället.

Du vill ju inte åka på två förluster samma vecka ;)

Man vill ju inte åka på dubbla men går det att se beläggningen på plus till Manchester? Verkar ju finns plus på varje resa att köpa allafall
 

Tonton

Medlem
Man vill ju inte åka på dubbla men går det att se beläggningen på plus till Manchester? Verkar ju finns plus på varje resa att köpa allafall

Ja, plus finns på varje resa. Men det är inte alltid säkert att uppgraderingen går igenom. Den brukar iofs göra det inom Europa, men det händer titt som tätt att jag blir nekad då och då.

Agehalls budord #2 bör tas i beaktning - https://www.businessclass.se/forum/threads/agehalls-tio-budord-för-resenären.17994/ - speciellt om baspoängen är viktiga.

Det går inte att se beläggningen, men går att se hur många som valt platser samt hur mycket biljetter flygbolaget vill sälja. Sedan är det ändå svårt att uppskatta, då SAS kan öka/minska Plus-kabinen väldigt snabbt beroende på efterfrågan.
 

Nikje

Medlem
Hoppas på att SAS Lifetime Gold kommer ha ungefär samma kriterier i framtiden så jag satsar på EBG ytterligare ett år. Vågar dock inte lita på att det kommer en Friends&Family som passar så jag har bokat nedanstående, dock i Plus Pro (=full återbetalning vid avbokning) ifall det ändå dyker upp något bättre. Femhundra kronor extra för Pro gör att trippen kostar 4458:- vilket ger 7498 poäng inklusive Guld-bonusen på 25 %. Ungefär 59 öre/baspoäng eller 1,68 baspoäng/krona om jag räknar rätt.

Vad tror ni, är det stor risk för missade anslutningar eller andra problem? Det är en måndag i en inte allför avlägsen framtid..

Stort tack till @Agö för det här tipset: SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd!

OT: Borde fungera att köpa någon taxfree-fika eller två om jag behöver lite att bära på?


upload_2019-5-8_14-12-39.png
 
Toppen