Senaste nytt

Curve betalkort

gneken

Medlem
Är det inte samma limit för Curve som det är för revolut?
Mitt Blue kort spärrades efter att jag aktiverat mitt Black
 

intuition

Medlem
Jag tänker begränsningen i det underliggande kortet. Att fylla på revolut räknas mot det underliggande kortets "kontantuttagslimit" eller vad det nu är som hindrar. Jag kan bara fylla på mitt revolut med 24 tkr/månad från ett och samma underliggande kort som är ett SEB-kort utgivet

Att handla med curve räknas ju som inköp och går mot det underliggande kortets vanliga limit,
 

intuition

Medlem
Stötte på en lustig sak. Det kanske är självklart (eller avhandlat tidigare?)

Fyllde på Revolut med mitt curve-kort. Fick felmeddelande att beloppet överskred påfyllningskortets dagliga limit. Testade olika belopp, och lyckades när jag gick under min personliga ATM-limit/dag. Men när jag sedan kollar i curve appen så är beloppet avräknat mot min dagliga spend. Dvs jag fick bara ladda med 200£ men det räknades av mot mina 2000£ daglig spend. Min ATM-limit står kvar på att jag har 200£ att använda, så jag antar att jag kan fylla på igen med ytterligare 200£ typ 10 ggr om dagen.
 

M.K

Medlem
Varför fyller ni inte på Revolut direkt från MC? Krånglar ju bara till det och fyller upp era limits.

Jag fyller på Revolut/TW från MC och kör sedan all icke Amex spend genom Curve förutom vissa transaktioner som måste ske från nordiska kort. Det har fungerat klockrent länge nu och poängen flödar in som aldrig förr tack vare Double dip och GBIT. Jag är verkligen supernöjd med upplägget.
 

intuition

Medlem
I det här fallet:
Jag ville se hur det underliggande kortet såg på transaktionen. Om man fyller på revolut med sitt MC direkt, så går det ju mot kontantuttags-limiten. Det hade varit kul om det inte gjorde det när man gick via curve. (Men det gjorde det)
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Jag förstår! ;) Synd att det inte finns fler bra underliggande EB kort. Jag kör från NCC ibland vid behov men det är ju faktiskt inte så spännande.
 

DanielKif

Medlem
Tänkte skriva om en händelse jag var med om förra veckan när jag hyrde bil på Kreta.
Firman tog inte amex. Så korten som stod till hands var Curve eller Revolut.
Ingen av dessa ville firman ta emot efter en okulär granskning av personalen.
Orsaken var att det stod Debitcard respektive prepayed på Revolut.
De ville ha ett kreditkort.

Jag förklarade då hur Curve fungerade med bakomliggande kort och bad honom testa ändå.
Transaktionen gick igenom.
Han hade aldrig hört talas om kortet eller liknande kort så han var imponerad när jag visade att jag kunde byta kort.
 
Wow har helt missat detta men blir absolut att testa! Är möjligheten för black för £50 borta och det är isf månadsbetalning som gäller eller går det få den andra dealen än?

Jag läste lite snabbt på deras sida och såg att black innehöll reseförsäkringar som den stora skillnaden mot Blue men gäller inte underliggandes kort fortfarande för försäkringar osv?
 

ekf

Medlem
Wow har helt missat detta men blir absolut att testa! Är möjligheten för black för £50 borta och det är isf månadsbetalning som gäller eller går det få den andra dealen än?

Jag läste lite snabbt på deras sida och såg att black innehöll reseförsäkringar som den stora skillnaden mot Blue men gäller inte underliggandes kort fortfarande för försäkringar osv?
Black för engångssumma är borta, så ska du nyteckna så är det endast abonnemang som gäller.

Försäkringarna gäller inte oss som bor i Sverige, så du kan bortse från dem.
 
Black för engångssumma är borta, så ska du nyteckna så är det endast abonnemang som gäller.

Försäkringarna gäller inte oss som bor i Sverige, så du kan bortse från dem.

Okej då får det bli att börja med att testa ett Blue skulle jag tro, otroligt smidigt att slippa alla FX påslag osv.
 
Toppen