Senaste nytt

Scandic "slutar" städa rummen.

Cremant

Medlem
Håller helt med. Feltänkt av Scandic.

Det "gamla trevliga" Scandic finns inte kvar och försämringarna började med nye vd:n som raskt förändrade "bonusprogrammet".

Flera förmåner har tagits bort i smyg och efter att ha bott ca 180 - 200 nätter per år på olika Scandic har jag nu bytt till andra kedjor där alternativ finns.

Prismässigt ligger Scandic alldeles för högt i förhållande till konkurrenterna.
 

Homer

Medlem
Skyltar om att undanbe sig städning har jag sett ofta, men aldrig erbjudande om kompensation som i det fetmarkerade. Var har du sett det, är det vanligt och vad pratar vi om för värde på ett ungefär?

Sen måste man naturligtvis jaga poängen efteråt


thumbnail_Cleaning.jpg
 

Vixit

Medlem

Man kan undra vilken process som ligger bakom en deadline på 0200... Så om man vaknar vid 0630 och hänger dit skylten när man går för att äta frukost så pajar hela systemet och man ska bannemej ges städning i alla fall...? :rolleyes:

De kanske ringer städpersonalen klockan fyra på morgonen: ”Hörru, inatt var det sextiotvå pers som hängde ut skylten, så du behöver inte komma in idag” :confused:
 

mha321

Medlem
Man kan undra vilken process som ligger bakom en deadline på 0200... Så om man vaknar vid 0630 och hänger dit skylten när man går för att äta frukost så pajar hela systemet och man ska bannemej ges städning i alla fall...? :rolleyes:

De kanske ringer städpersonalen klockan fyra på morgonen: ”Hörru, inatt var det sextiotvå pers som hängde ut skylten, så du behöver inte komma in idag” :confused:
Jag tror att det är precis det som det handlar om, åtminstone på en hel del ställen i usa. Detta och alternativet att personalen planeras in för att göra något annat än just att städa sovrum.
 

sandek

Medlem
Jag har bott en hel del på Ibis Styles Hotel i Belgien, där kan man hänga ut en skylt och välja bort städningen mot en 4 EUR voucher att användas i hotellbaren. Som av en händelse just vad en god belgisk öl kostar där. :)
Bodde på ett litet halvkasst hotell i Köln för ett litet tag sen där minibaren (helt ok, bortsett från ingen sprit) var gratis om man sa nej till städning. MYCKET bra.
 

Vixit

Medlem
Jag tror att det är precis det som det handlar om, åtminstone på en hel del ställen i usa. Detta och alternativet att personalen planeras in för att göra något annat än just att städa sovrum.

Clarion Arlanda Sky City har samma deadline. Jag missade den och hängde skylten tidig morgon. Rummet blev inte städat, men huruvida det goda ändamålet ändå fick något bidrag kunde jag inte verifiera.
 

011430121

Medlem
Det "gamla trevliga" Scandic finns inte kvar och försämringarna började med nye vd:n som raskt förändrade "bonusprogrammet".

Flera förmåner har tagits bort i smyg och efter att ha bott ca 180 - 200 nätter per år på olika Scandic har jag nu bytt till andra kedjor där alternativ finns.

Prismässigt ligger Scandic alldeles för högt i förhållande till konkurrenterna.
Oj, då bor du nästan varje arbetsdag på Scandic vill minnas att man jobbar runt 220 dagar om året.
Glöm inte att Scandic är börsnoterat numera, då skall det rapporteras varje kvartal.
 

Vojago

Medlem
Det tycks vara en trend som säkert blir bestående. Trevligt med en bonus om man tackar nej till städning, men snart får vi nog se att det kommer att kosta extra om man vill ha rummet städat.
 

SK989

Medlem
Jag kanske är särskilt bortskämd men när jag kommer tillbaka till mitt hotellrum senare på eftermiddagen så vill jag att sängen ska vara bäddad och kuddarna fluffade. Huruvida papperskorgen är tömd eller inte spelar mig ingen roll och jag kan använda samma handduk två-tre dagar (det gör man ju hemma) men sängen ska fanimej vara bäddad när jag bor på hotell.
 
Toppen