Senaste nytt

Ryska/kinesiska flygplanstillverkare...

Tonton

Medlem
Kinesisk ATR-kopia kan man väl säga...
Låter ju onekligen som något spännande :rolleyes:

Current operators of Xian MA60:
1-
23px-Flag_of_Burundi.svg.png
Burundi Air Burundi
3-
23px-Flag_of_the_Republic_of_the_Congo.svg.png
Congo, Rep. Air Congo
1-
23px-Flag_of_Zimbabwe.svg.png
Zimbabwe Air Zimbabwe
2-
23px-Flag_of_Cameroon.svg.png
Cameroon Camair-Co
6-
20px-Flag_of_the_Democratic_Republic_of_the_Congo.svg.png
Congo DR Congo Airways
1-
23px-Flag_of_Eritrea.svg.png
Eritrea Massawa Airways
2-
23px-Flag_of_Cambodia.svg.png
Cambodia Cambodia Bayon Airlines
6-
23px-Flag_of_Yemen.svg.png
Yemen Felix Airways
2-
23px-Flag_of_Sri_Lanka.svg.png
Sri Lanka Helitours
24-
23px-Flag_of_the_People%27s_Republic_of_China.svg.png
China Joy Air
2-
23px-Flag_of_Laos.svg.png
Laos Lao Skyway
2-
16px-Flag_of_Nepal.svg.png
Nepal Nepal Airlines
1-
23px-Flag_of_Tonga.svg.png
Tonga Real Tonga
1-
23px-Flag_of_Tajikistan.svg.png
Tajikistan Tajik Air

Källa: Wikipedia...
 
Jag diggar propaganda mot nya konkurrenter stenhårt (ironi).

För min del har jag inga som helst problem att flyga SuperJet 100 med Thales TopDeck och all annan västerländsk utrustning (B/E Aerospace-interiör etc etc etc). Att maskinen inte tål upprepade överbelastningar på 5,85G är tämligen normalt (det är bara att studera studsande MD11or så ser man vad som kan inträffa).

Intressant är det också med propaganda mot COMAC och C919.

Om man skall börja undvika "ryska" och "kinesiska" produkter kan vi även fortsätta med västerländska. Nu måste jag dock erkänna att inte ens en B737 Max avskräcker mig, d.v.s jag skulle kunna borda en dylik imorgon om den hade varit i trafik.

Dock kan man säga att det fallet sätter ficklampan på att det inte är perfekt felfrihet i västvärlden så den här gamla slitna myten (västerländsk överlägsenhet) är rejält naggad i kanten.
 
Toppen