Senaste nytt

ASIANA i kris

gnisten

Medlem
Har Asiana F bokat i oktober.
Var inne och kollade lite på Asiana och såg
att från och med 1 september så står det
"sold out" i F alla dagar. Dock står det
fortfarande att det är A380
 

Tonton

Medlem
Fick i dagarna mail från Asiana:
Screenshot 2019-05-04 at 22.16.40.png
 

gnisten

Medlem
Min bokning är ICN - FRA i oktober.
Alla datum fr.o.m 1 september och
framåt är inte bokningsbara i F då
dom står som "sold out".
 

richard87

Medlem
Min bokning är ICN - FRA i oktober.
Alla datum fr.o.m 1 september och
framåt är inte bokningsbara i F då
dom står som "sold out".

Känns lagom kul. Har julresan bokad ut 20 december FRA-ICN i First med vidare färd till Guam. Inte helt lätt att hitta andra bonusplatser vid det här laget de dagarna runt jul. Sitter också med flera separata bokningar runt i Asien som ej är återbetalningsbara om man inte skulle komma iväg.

Vågar man hoppas att Asiana flyttar ner en i business eller kommer Tallin ta över och kräva att det finns award-platser tro?
 
Känns lagom kul. Har julresan bokad ut 20 december FRA-ICN i First med vidare färd till Guam. Inte helt lätt att hitta andra bonusplatser vid det här laget de dagarna runt jul. Sitter också med flera separata bokningar runt i Asien som ej är återbetalningsbara om man inte skulle komma iväg.

Vågar man hoppas att Asiana flyttar ner en i business eller kommer Tallin ta över och kräva att det finns award-platser tro?
Vad jag har hört blir man oftast nerputtad ett steg om den klassen man bokat tas bort
 

squeezen

Medlem
Känns lagom kul. Har julresan bokad ut 20 december FRA-ICN i First med vidare färd till Guam. Inte helt lätt att hitta andra bonusplatser vid det här laget de dagarna runt jul. Sitter också med flera separata bokningar runt i Asien som ej är återbetalningsbara om man inte skulle komma iväg.

Vågar man hoppas att Asiana flyttar ner en i business eller kommer Tallin ta över och kräva att det finns award-platser tro?
Skulle absolut förutsätta att du blir nergraderad bara. Som @Andreas Ekman säger Så länge de opererar rutten så ska de lösa det åt dig. Hänt mig (och många) tidigare att first försvunnit på en rutt och man då blir bokad i biz. Skulle asiana gå i konken eller sluta flyga rutten är det annat läge dock
 
Bra fråga. Om man har en award resa inbokad med eurobonus och ticket 117 är SAS då "skyldiga" att boka om till annat bolag?
Någon som vet hur dem skulle agera?
Jag tycker man läser allt som oftast att Eurobonus vägrar boka om till annat än awards. Jag vet inte vad som händer om man spelar dum ("oj, emailet om att ett segment blev avbokat har jag helt missat") och beger sig till flygplatsen trots avbokat segment, då är ju biljetten under airport control och de kan boka om till revenue bokningsklasser.
 

Canadien

Medlem
Bra fråga. Om man har en award resa inbokad med eurobonus och ticket 117 är SAS då "skyldiga" att boka om till annat bolag?
Någon som vet hur dem skulle agera?

Du kommer få boka om gratis utan avgift till annan award, men finns det bara ekonomi så är det ju trist, även om man får tillbaka mellanskillnaden i poäng. De lär inte gå med på att boka om dig till revenue om det är långt kvar till avresa. Händer det nära inpå, t ex någon dag innan avresa, eller under resan, ökar chansen att bli ombokad till revenue-biljett på annat bolag, men räkna med att det kan bli business eller ekonomi, och att du får claima för nedgradering i efterhand.
 
Toppen