Senaste nytt

Singapore airlines multi city eller t/r

Hej.
Planerar att åka till Melbourne från Göteborg och på hemvägen ha en stopover i Singapore för typ 2 dagar innan resan bär hemåt. Har tänkt mig att Singapore Airlines är ett bra alternativ fast inte via Moskva, antingen Köpenhamn eller Frankfurt får det bli. Nu min fråga, tittar på priser mars utresa och åter april 2020. När man tittar på priset Multicity vs t/r Melbourne så skiljer det sig med tusenlappar fastän man har rätt till en stopover i Singapore, min fråga till er är att hur ska man boka och om man bara bokar en t/r Melbourne hur får man till en stopover i Singapore. Eller har ni andra idéer, vill gärna åka A380 så många ggr som möjligt på denna resa. Är det ev. Någon som vet om man dessutom behöver ha visum till Singapore också?

Peter
 
Hej.
Planerar att åka till Melbourne från Göteborg och på hemvägen ha en stopover i Singapore för typ 2 dagar innan resan bär hemåt. Har tänkt mig att Singapore Airlines är ett bra alternativ fast inte via Moskva, antingen Köpenhamn eller Frankfurt får det bli. Nu min fråga, tittar på priser mars utresa och åter april 2020. När man tittar på priset Multicity vs t/r Melbourne så skiljer det sig med tusenlappar fastän man har rätt till en stopover i Singapore, min fråga till er är att hur ska man boka och om man bara bokar en t/r Melbourne hur får man till en stopover i Singapore. Eller har ni andra idéer, vill gärna åka A380 så många ggr som möjligt på denna resa. Är det ev. Någon som vet om man dessutom behöver ha visum till Singapore också?

Peter

Den fråga jag kan svara på är att man med svenskt pass inte behöver visum till Singapore.
 

samet

Medlem
Hej.
Planerar att åka till Melbourne från Göteborg och på hemvägen ha en stopover i Singapore för typ 2 dagar innan resan bär hemåt. Har tänkt mig att Singapore Airlines är ett bra alternativ fast inte via Moskva, antingen Köpenhamn eller Frankfurt får det bli. Nu min fråga, tittar på priser mars utresa och åter april 2020. När man tittar på priset Multicity vs t/r Melbourne så skiljer det sig med tusenlappar fastän man har rätt till en stopover i Singapore, min fråga till er är att hur ska man boka och om man bara bokar en t/r Melbourne hur får man till en stopover i Singapore. Eller har ni andra idéer, vill gärna åka A380 så många ggr som möjligt på denna resa. Är det ev. Någon som vet om man dessutom behöver ha visum till Singapore också?

Peter


Passar på stopover frågan.

Visum till Singapore behövs inte. 90 dagars fritt för turism vid ankomst utan kostnad.
 

Canadien

Medlem
Vart ringer man då för att boka?
T ex till SQ i Köpenhamn, de brukar prata svenska. Och har ett svenskt nummer

SmartSelect_20190503-194743_Chrome.jpg
 

pep

Medlem
Jeg havde et lignende problem med SQ: CPH-SIN-BNE t/r. Bookede t/retur (ikke multi-city) hos SQ og aendrede derefter SIN-BNE legs'ene saa jeg havde 1-2 maaneders stop-over i SIN hver vej (hvor jeg rejste til Vietnam). Det var gratis (afhaenger af billettype).
 
Toppen