Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Canadien

Medlem
Jag är sugen på att boka resa med familjen och det är en star alliance-resa där jag vill använda två Amex-vouchers. Båda syns på hemsidan men när jag klickar i den ena så står det bara "gäller bara för två personer" och den andra vouchern blir utgråad. Finns det ingen möjlighet att boka med två vouchers på hemsidan? Om det inte är möjligt, kommer jag då slippa avgiften 375 kronor om jag ringer Tallinn?

Ring in till Tallinn så får du allt på samma bokning med 2 vouchers
 

Liden79

Medlem
Jag sitter och kikar på att boka en award resa med SAS för mig själv, min fru och två barn under 12.

Jag hade räknat med att använda en AMEX voucher för mig och frun och att barnen även får 50% rabatt av sas utan voucher.

Dock så fick jag meddelande när jag försöker boka för 2 vuxna + 2 barn att vouchern bara är giltig för bokningar på två pers…


Nån som råkat ut för samma och har en lösning? Måste man boka mig och frugan samt ungarna på två separata bokningar?
 

fcx

Medlem
Jag sitter och kikar på att boka en award resa med SAS för mig själv, min fru och två barn under 12.

Jag hade räknat med att använda en AMEX voucher för mig och frun och att barnen även får 50% rabatt av sas utan voucher.

Dock så fick jag meddelande när jag försöker boka för 2 vuxna + 2 barn att vouchern bara är giltig för bokningar på två pers…


Nån som råkat ut för samma och har en lösning? Måste man boka mig och frugan samt ungarna på två separata bokningar?

Man får ringa in och boka om du ska boka för fler än två personer. Det tillkommer inga extra telefonbokningsavgifter för det.
 

Zniper

Medlem
Jag sitter och kikar på att boka en award resa med SAS för mig själv, min fru och två barn under 12.

Jag hade räknat med att använda en AMEX voucher för mig och frun och att barnen även får 50% rabatt av sas utan voucher.

Dock så fick jag meddelande när jag försöker boka för 2 vuxna + 2 barn att vouchern bara är giltig för bokningar på två pers…


Nån som råkat ut för samma och har en lösning? Måste man boka mig och frugan samt ungarna på två separata bokningar?
Du får ringa in och boka så går det att lösa
 

Xilan

Medlem
Avgifter i samband med bokning/ombokning/avbokning av Eurobonus Star Alliance Award.

Boka på sas.se
Bokningsavgift: 450:-
Ombokningsavgift: 450:-
Vid avbokning återbetalas alla avgifter förutom: 450:-

Boka via Tallin (när man har möjlighet att göra det själv via sas.se)
Bokningsavgift: 450 + 375 = 825:-
Ombokningsavgift: 450:-
Vid avbokning återbetalas alla avgifter förutom: 450:-:

Boka via Tallin (när man INTE har möjlighet att göra det själv via sas.se)
Bokningsavgift: 450:-
Ombokningsavgift: 450:-
Vid avbokning återbetalas alla avgifter förutom: 450:-:
 

Xilan

Medlem
Avgifter i samband med bokning/ombokning/avbokning av Eurobonus Star Alliance Award.

Boka på sas.se
Bokningsavgift: 450:-
Ombokningsavgift: 450:-
Vid avbokning återbetalas alla avgifter förutom: 450:-

Boka via Tallin (när man har möjlighet att göra det själv via sas.se)
Bokningsavgift: 450 + 375 = 825:-
Ombokningsavgift: 450:-
Vid avbokning återbetalas alla avgifter förutom: 450:-:

Boka via Tallin (när man INTE har möjlighet att göra det själv via sas.se)
Bokningsavgift: 450:-
Ombokningsavgift: 450:-
Vid avbokning återbetalas alla avgifter förutom: 450:-:

Högst oklart om ovanstående stämmer. Men så här ser det ut enligt SAS agenten som jag pratade med nyss.
Det blev väldigt förvirrat när han pratade om ombokningsavgiften. "Den är 150:- ... men en ombokning är egentligen en avbokning och så bokar vi en ny resa på samma bokningsnummer. Därför kommer alla avgifter förutom 450:- att återbetalas."

Jaja. Summa summarum. Ta detta med en nypa salt. Som alltid.
 
Toppen