Senaste nytt

Club Carlson erbjudande - Buy Gold Points®. Get 50% More.

TjudöBoy

Medlem
Buy Gold Points®. Get 50% More.


Purchasing extra Gold Points is an easy way to increase your Club Carlson account balance. And now through November 10, 2012, when you buy Gold Points® you will receive a 50% point bonus to help you redeem for your next getaway even faster.

For example, purchase 10,000 Gold Points and be rewarded with an additional 5,000 points at no additional cost.

Gold Points are available for purchase in 1,000 point increments for USD 7.00, up to 40,000 points per account, per calendar year.

7*40=280 $ (ca. 2000 sek) för 40k+20k i bonus är väl en ganska bra deal tycker jag iaf:D
 

JacobGBG

Medlem
Hmm... lite matematik.

CCs högsta kategori kostar 50k poäng att redeema en natt för. På t.ex. programmets nya flagskepp Radisson Blu Aqua Chicago så går en typisk veckodagsnatt på ca $300, jämför detta mot ovanstående 60k poäng för $280 så gör man ju definitivt en liten besparing på det hela. Inte något spektakulärt men om man vet med sig att man har en del nätter framför sig där de har Cat6 hotell (sällan lönsamt med redeem mot lägre) så är det helt klart något att titta på!
 

Alx

Medlem
Det blir 233USD per natt på den dyraste kategorin. (280$/6)*5 = 233$

Alltså något bättre, ganska många hotell kostar mer än 233$ i veckorna. MEN man bör ju också sätta ett värde på de poäng man skulle ha tjänat på att betala för boendet?

I denna jämförelse rimligtvis samma värde som man köper poäng för. Som guldmedlem tjänar man 2000 CC poäng plus 30 CC poäng per spenderad $. Det vill säga 233*30+2000=8990 CC poäng. Dessa får i sin tur "värdet" 9*7$=63$

233$+63$=296$. Alltså sparar man bara pengar om boendet kostar över 296$/natten. Kanske inte någon direkt superdeal...?
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Hmm... lite matematik.

CCs högsta kategori kostar 50k poäng att redeema en natt för. På t.ex. programmets nya flagskepp Radisson Blu Aqua Chicago så går en typisk veckodagsnatt på ca $300, jämför detta mot ovanstående 60k poäng för $280 så gör man ju definitivt en liten besparing på det hela. Inte något spektakulärt men om man vet med sig att man har en del nätter framför sig där de har Cat6 hotell (sällan lönsamt med redeem mot lägre) så är det helt klart något att titta på!

Du tjänar ju iofs minst 11.000p som Club Carlsson Gold för en hotellnatt om 300$..

När det är dubbel/trippel-kampanj blir det givetvis en jäkla massa poäng som trillar in..

PS. Finns säkert något hotell som är ännu dyrare, och då kanske det kan vara värt att köpa :)
 

Totopez

Medlem
Hmm... lite matematik.

CCs högsta kategori kostar 50k poäng att redeema en natt för. På t.ex. programmets nya flagskepp Radisson Blu Aqua Chicago så går en typisk veckodagsnatt på ca $300, jämför detta mot ovanstående 60k poäng för $280 så gör man ju definitivt en liten besparing på det hela. Inte något spektakulärt men om man vet med sig att man har en del nätter framför sig där de har Cat6 hotell (sällan lönsamt med redeem mot lägre) så är det helt klart något att titta på!

Jag tycker det är mest lönsamt att redeema hotell i lägsta kategorin. T ex Radisson Orlando kostar oftast 129 USD i normalpris, för 9000 poäng. Helt ok värde.
 

gdaily

Medlem
Jag tycker det är mest lönsamt att redeema hotell i lägsta kategorin. T ex Radisson Orlando kostar oftast 129 USD i normalpris, för 9000 poäng. Helt ok värde.

Japp, och även billigare hotell än så. Min favorit redemption är Park In i Tallinn som kostar typ €55/9000 poäng.
60k poäng som exemplet handlar om skulle då innebära 6,5 övernattningar, så redan där gör man ju en liten besparing
.Å andra sidan skulle jag ju tjäna en hel del poäng på sex övernattningar också, så det går väl jämt ut. Men framför allt tappar man sex nätter på jakt till nästa guldkort.
 

henrik l

Medlem
Och jag som bara är ute efter att tjäna flygmil:D kan bara konstatera att det inte är så förmånligt att köpa poäng för att sedan växla till miles. Det finns iofs ett läge där man skulle göra detta och det är om man måste växla in poängen för att göra en resa, men sedan kasnke man ligger strax under gränsen för att få en bättre växelkurs. Då skulle man kunna tänka sig att det lönar att toppa upp med några poäng för att få en bättre växelkurs. Ids dock inte räkna på de brytpunkterna nu:)
 

JacobGBG

Medlem
Jag tycker det är mest lönsamt att redeema hotell i lägsta kategorin. T ex Radisson Orlando kostar oftast 129 USD i normalpris, för 9000 poäng. Helt ok värde.

Fel av mig att säga "lönsamt" då det antyder att man inte gör en besparing på det. Jag menar dock att lägre kategori hotell får man inte samma behållning av. Jo detta är förstås subjektivt och det finns ju två läger på detta - redeema mot högsta möjliga kategori för maximal upplevelse vs. redeema mot lägsta möjliga för att maximera antalet gratisnätter.
 

TjudöBoy

Medlem
238 $ (~195 €) ger ca. 50 k vilket ger 8000 EB xtra poäng, köper man 8000 EB poäng kostar det 300 €!
Altså en bra deal tycker jag iaf :rolleyes:
 

henrik l

Medlem
238 $ (~195 €) ger ca. 50 k vilket ger 8000 EB xtra poäng, köper man 8000 EB poäng kostar det 300 €!
Altså en bra deal tycker jag iaf :rolleyes:

Det stämmer nog, jag vet att SAS tar hutlösa priser för sina poäng:( Jag hade US-airways dividend mileskampanj i tanken. Men behöver man EB-poäng så är det inte så illa.
 
Toppen