Senaste nytt

FFP-optimering - när och hur kan man välja var poängen ska hamna?

bjobr

Medlem
När jag flyger är det en sekreterare som med hjälp av företagets resebyrå gör själva bokningen, och i bokningen registreras då det bonusprogram jag har angivit i min reseprofil (för närvarande Eurobonus respektive Flying Blue). Sen behöver jag i allmänhet inte göra något utan poängen trillar in av sig själv.

Nu är jag redo att bli lite mer medveten och lägga poängen i olika program beroende på var intjäningen är bäst (samt att jag tänkte försöka fixa guldstatus via Aegean). Men hur funkar FFP-registreringen egentligen, kan jag byta program när biljetten är utställd, och i så fall hur? Eller ska jag se till att inget program registreras vid bokningen och sedan sköta allt via retro?
 

bjobr

Medlem
Tack för era svar! Då kan jag alltså lugnt låta resebyrån stoppa dit det program jag har i profilen och sedan ändra efter behag.
 

Ubbe

Medlem
Tack för era svar! Då kan jag alltså lugnt låta resebyrån stoppa dit det program jag har i profilen och sedan ändra efter behag.
Ja rätt uppfattat, men det kommer att skita sig den dagen du springer på en av SAS-drakarna i CPH. HUA jag har haft lärare som är rent sötsliskiga jämfört med dessa damer.. Det kvittar om du kan bevisa det du påstår i skrift så är ändå utgångsläget att du som kund har fel och aldrig borde besvära oss som jobbar här med dina irrelevanta frågor.
 

NotRyan

Medlem
Ja rätt uppfattat, men det kommer att skita sig den dagen du springer på en av SAS-drakarna i CPH. HUA jag har haft lärare som är rent sötsliskiga jämfört med dessa damer.. Det kvittar om du kan bevisa det du påstår i skrift så är ändå utgångsläget att du som kund har fel och aldrig borde besvära oss som jobbar här med dina irrelevanta frågor.

Det där är något typiskt Danskt, Jag känner igen det så väl från andra ställen i Köpenhamn. Jag bad snällt om en Cider på en bar.... - Fick en otrevlig avhyvling.

Dom är oerhört rakt på sak och fräna i sitt sätt våra kära grannar....

Mvh
/NotRyan
 

Ubbe

Medlem
men de har andra goda egenskaper också..
Jag gillar Danmark!
sex.jpg
 
Toppen