Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

airborn

Medlem
det lev blankt nej andra gången också. :(

inte inställd = ingen ombokning till andra bolag. de har troligtvis ingen lust att betala 2 C biljetter till SFO i onödan

Dock sa han något intressant. Inom 24 timmar til avgång har de rätt att boka in på ALLA tillgängliga flyg, inkl icke star alliance. Då öppnas det ju upp lite andra alternativ med BA/AF/KL mfl
 

M.K

Medlem
Äntligen något positivt! Nu blev jag till sist ombokad till annat bolag i *A och får åka hem i övermorgon. Dock nedgraderad men agenten uppmanade mig att söka ersättning även för detta. Skönt att äntligen ha en säker hemresa! :)
 

imartin

Medlem
Fortsatt går min flight imorgon, direktflyg med en -700. Check in klar så bara vänta. Det måste sitta många som mig och bara vänta överallt i Europa och världen. Tröttsamt.

Vill inte förstöra ditt hopp men jag kunde också checka in på ett flyg som redan typ var säkert att bli inställt, och som sedan också blev inställt. Tror att att kunna checka in betyder ingenting i den nuvarande situationen. Men jag håller tummarna.
 

M.K

Medlem
Vill inte förstöra ditt hopp men jag kunde också checka in på ett flyg som redan typ var säkert att bli inställt, och som sedan också blev inställt. Tror att att kunna checka in betyder ingenting i den nuvarande situationen. Men jag håller tummarna.

Nu är det klart med annat flyg som sagt. Jag förstår fortsatt inte varför de inte bokade om till annan partner tidigare? Det positiva att minnas i framtiden av detta är att jag iaf i sann B.C anda provat flera olika hotell i staden gratis om nu inte SAS går i konkurs denna gång. :rolleyes:
 

imartin

Medlem
Hehe vi kommer nog iaf behöva vänta ett tag tills vi får tillbaka vår utlägg för hotell etc. Lär ju blir hundratusentals claims som SAS måste gå genom.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

masaba

Medlem
Jaha. Då var även jag ombokad för morgondagens flygning ARN-CDG.

Ca 3-4 minuters väntetid som EBG. Tyvärr från Plus till vanlig Economy med Austrian och med en mellanlandning i Wien. Blir nog knepigt med lounge vid mellanlandningen dock då jag är den enda med status och vi är fler än två personer i sällskapet.
 

mha321

Medlem
Äntligen något positivt! Nu blev jag till sist ombokad till annat bolag i *A och får åka hem i övermorgon. Dock nedgraderad men agenten uppmanade mig att söka ersättning även för detta. Skönt att äntligen ha en säker hemresa! :)
Vad fick du för sträcka/bytesflygplats?
 
Toppen