Senaste nytt

Hjälp för er som är påverkade av strejken

Luke

Medlem
Det går bra att ringa in och boka om genom att hänvisa till press release nu. Under 5 min väntetid som EBG.
 

varva77

Medlem
Min bror ar pa vag hem fran Vietnam i detta nu (i luften till CDG), bokat via resebyra och det ar endast sista benet som ar SAS (CDG-ARN). Det har saklart blivit installt. Behover han i teorin gora nagot eller bokas det om automatiskt?
 

airac

Medlem
Bokad på fredag Arlanda till Chicago och vidare till Pittsburgh i Plus. Det är en resebyrå bokning (jobb), tips på vad resebyrån har för möjligheter jmf SAS egna kundtjänst? Misstänker de möjligen kan mindre, eller vilka gränser kommer de troligtvis ha i omboknings möjligheterna?
Min fråga försvann i mängden. Hörde med resebyrån idag. De påstår bara kunna boka om inom alliansen när flyget blir inställt. Någon som kan bekräfta det, eftersom jag läser folk blir ombokad till olika interline partners även utanför alliansen?
 

Panda

Medlem
Är inbokad på :

1/5 SK1417 07:10 ARN - 08:25 CPH
3/5 SK0410 18:10 CPH - 19:25 ARN

Skulle behöva vara framme så tidigt som möjligt den 1:a i Köpenhamn. Någon som har någon idé vad jag kan föreslå om/när flyget blir inställt? Om det inte finns något passande, tror ni man kan få bli ombokad till något flyg redan imorgon kväll?

Har fått resan mellan ARN-CPH inställd. Då företaget var mån om att jag skulle komma ner smidigt så blev jag inbokad på en separat bokning med Norwegian D83197 ARN 12:00 -CPH 13:10

Någon som vet när mitt ursprungsflyg bokas om? Även om jag inte ska resa med det så är jag nyfiken över vad för alternativ de föreslår.

Btw, vet ni om jag blir automatiskt blir avbokad på hemflighten om jag ej nyttjar nedresan vid denna extraordinära händelse? Kanske värt att kontakta Sas isåfall och uppdatera de med
Info om mitt läge.
 
Toppen