Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Sardan

Medlem
Även jag kan checka in nu
 

Attachments

  • Screenshot_20190430-113510.jpg
    Screenshot_20190430-113510.jpg
    53 KB · Visningar: 186

Kris

Medlem
Kan checka in på en flygning imorgon, bra tecken eller SK IT?
Min flight CPH-TXL i morgon 12.15 är öppen för incheckning... Men med ilsket röd varningstext "Unfortunately, there may be a disruption that affects your flight. In case of disruption we'll rebook you on the next "
 

Homer

Medlem
ADDITIONAL TRAFFIC DISRUPTIONS DUE TO PILOT STRIKE
April 30, 2019 12:04


We deeply regret that our customers are being affected by the ongoing pilot strike that has led to delays and cancellations. As a result of the ongoing conflict, SAS will cancel additional departures on Wednesday.

In total, about 47 000 travelers will be affected when SAS cancels 504 departures across Scandinavia on Wednesday 1 May. See the table below for information about all canceled departures. In the meantime, we’re doing everything we can to help our travelers affected by the strike. SAS is striving to reach a solution as quickly as possible to prevent additional inconveniences for travelers. Negotiations between SAS and the pilots’ unions have not yet resumed.

Flights operated by SAS’ partners will not be affected by the strike. Travelers concerned that the strike could impact their travel plans may rebook or cancel their tickets free of charge until 5 May. More detailed information about rebooking and cancellation rules can be found on SAS’ website at Flight disruption | SAS

Additional traffic disruptions due to pilot strike – SAS
 

Kris

Medlem
Min flight CPH-TXL i morgon 12.15 är öppen för incheckning... Men med ilsket röd varningstext "Unfortunately, there may be a disruption that affects your flight. In case of disruption we'll rebook you on the next "
Bokade om för en stund sedan. Flighten var fortfarande inte inställd, men kundservice konstaterade att "den kommer bli inställd". Så nu med Swiss via ZRH. Helt ok lösning. Kunde välja och vraka bland avgångar med olika connections. Bäst av allt <1min kötid som EBD. Bra där!
 

Luke

Medlem
Bokade om för en stund sedan. Flighten var fortfarande inte inställd, men kundservice konstaterade att "den kommer bli inställd". Så nu med Swiss via ZRH. Helt ok lösning. Kunde välja och vraka bland avgångar med olika connections. Bäst av allt <1min kötid som EBD. Bra där!
Även jag fick övertyga om att boka om trots att själva flighterna inte är ställda i deras system, räckte med att hänvisa till press release. Ombokad 4 pers med BA via London till San Fransisco. Nöjd ändå att det gick att lösa. Känns som om det framför att är connection-flyg ner till Europa som det är trångt på...
 

M.K

Medlem
Fortsatt går min flight imorgon, direktflyg med en -700. Check in klar så bara vänta. Det måste sitta många som mig och bara vänta överallt i Europa och världen. Tröttsamt.
 

airborn

Medlem
sorry for att vara OT, men vad är numret till Diamant kundtjänst? har fått nej av den vanliga kundtjänsten på ombokning och tänkte testa de och se om de bokar om i goodwill. Kan inte sitta och vänta på flighten till SFO i övermorgon.
 

Agö

Medlem
sorry for att vara OT, men vad är numret till Diamant kundtjänst? har fått nej av den vanliga kundtjänsten på ombokning och tänkte testa de och se om de bokar om i goodwill. Kan inte sitta och vänta på flighten till SFO i övermorgon.
Samma nummer. Du knappar bara in ditt Eurobonusnummer i början av samtalet.
 
Toppen