Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Vera

Medlem
Håller med - dom var väldigt hjälpsamma och tillmötesgående i, vad jag antar är, en tuff och psykiskt påfrestande situation.

Saker som dessa hjälper deras image otroligt. Vi flyger åtskilliga T/R resor till LAX i business per år och utan denna hjälp hade vi nog övervägt att rutta oss med ett annat bolag i framtiden. Så tummen upp här
Bra! Jag ska till LAX själv i veckan. Så klart många frustrerade och deras arbetstider också utan lediga dagar nu och lite sömn. Anspänningar åt alla håll. Ställde in en flight i måndags. Mycket bra bemötande. Även kort tid i telefonen men det kopplar jag enbart till EBD statusen.
 

Vera

Medlem
De kanske uppdaterar
Återinsatta flyg
SK966/30APR Hongkong till Köpenhamn är återinsatt och kommer operera enligt ordinarie tidtabell.
SK983/30APR19 Köpenhamn till Tokyo och SK984/01MAY Tokyo till Köpenhamn är återinsatta och flyger enligt ordinarie tidtabell.
 
Pratade precis med kundtjänst. Trots att min flight mellan ARN - TXL imorgon inte var inställd lyckades han boka om mig med Austrian. ARN-VIE-TXL. Detta dock endast i Y-klass, trots att jag hade Plus på SAS. Vad innebär Y-klass? Verkar som att det är mycket beroende på vem man pratar med på kundtjänst. Stort tack till SAS där.
 

Doctor-X

Medlem
Pratade precis med kundtjänst. Trots att min flight mellan ARN - TXL imorgon inte var inställd lyckades han boka om mig med Austrian. ARN-VIE-TXL. Detta dock endast i Y-klass, trots att jag hade Plus på SAS. Vad innebär Y-klass? Verkar som att det är mycket beroende på vem man pratar med på kundtjänst. Stort tack till SAS där.

Y är ekonomi med 100% poängintjäning. Vet dock inte hur mycket EB-poäng ARN-VIE-TXL generar. Frågade du hur det blir med de baspoäng du borde fått via SAS trots att flygningen inte var inställd när du bokades om? Reglerna verkar ju ganska tydliga att är det inte inställt = inga eurobonuspoäng från original flighten med SAS
 
Toppen