Senaste nytt

Snus och tullregler

henrik l

Medlem
Har troligen skrivit om mitt omoraliska beteende, för några sidor sedan, i samband med min sexdagarsvistelse i Sydney i december -18. Vis av skadan sedan incidenten två år tidigare hade jag fem-sex påbörjade dosor i kavajfickorna + plus någon oöppnad djup ner i datorryggsäcken. Jag hade kryssat att jag hade "främmande jord" = skit på mina löparskor. Gick således på rött och viftades snabbt igenom.
 

Mike_

Ny medlem
Flyger till Singapore (med snus) för ett kortare möte och kommer vistas under 48 timmar, sedan vidare färd till Thailand.

Som jag förstår det är tillvägagångssättet jag har att välja på att lämna in mitt snus hos bagageförvaringen i transitterminalen. Det verkar ju gå i linje med vad myndigheten svarade någon, ok att ha med sig på terminalen men inte bruka eller föra in i landet. Kan man lämna in stocken som den är vid bagageförvaringen, finns väl ingen mening med att dölja den i en väska om de ändå screenar innehållet när man lämnar in saker?
 
Flyger till Singapore (med snus) för ett kortare möte och kommer vistas under 48 timmar, sedan vidare färd till Thailand.

Som jag förstår det är tillvägagångssättet jag har att välja på att lämna in mitt snus hos bagageförvaringen i transitterminalen. Det verkar ju gå i linje med vad myndigheten svarade någon, ok att ha med sig på terminalen men inte bruka eller föra in i landet. Kan man lämna in stocken som den är vid bagageförvaringen, finns väl ingen mening med att dölja den i en väska om de ändå screenar innehållet när man lämnar in saker?


Hej!
Jag och frugan lämnade in våra väskor på terminalen samt ”glömde” en dosa i kavajfickan under vår trip in till staden.
1) ingen screeningngjordes som jag såg, utan vi fick öppna väskorna och visa vad som låg i.
2) ingen säkerhetskontroll när vi lämnade och tog tåget in
3) inte ens när vi tog transferbussen
Mellan terminalerna (då är man redan inne i Singapore) var det ngn check. Så ta det lugnt men utmana inte ödet för mkt :)
 

Kimmen00

Medlem
Nu när alla tobaksfria 'snus' börjar bli populära.. Läs främst ZYN, vad gäller för dessa i Singapore? Någon som vet? Ej tobak men väl nikotin...
 

Sebbeh

Medlem
Är det max 100 gram till bali? Man kan inte deklalera mer och tulla in det? Är lite på gränsen om jag klarar mig med 100 gram när vi skall vara där. Så kan tänka mig att tulla in det som går över.
 

Rickard_O

Medlem
Är det max 100 gram till bali? Man kan inte deklalera mer och tulla in det? Är lite på gränsen om jag klarar mig med 100 gram när vi skall vara där. Så kan tänka mig att tulla in det som går över.
Jag chansade och sket i att skriva något alls, hade en hel månads förbrukning med mig ca 1kg tobak, fick bära eller brista helt enkelt!
Klarade mig i alla länder jag besökte, Indonesien, Malaysia, Kambodja och Vietnam, åkte inte på någon kontroll.
 
Toppen