Senaste nytt

Amex försäkringsvillkor

drW

Medlem
Vi bokade långt före varsel så försäkringen gäller för oss. Det jag tycker är lite oklart är vad som ersätts, men jag är kanske lite semesterseg. Ersätts man max med 2000kr per försäkrad vid inställd hemresa?
Vad kan man använda summan till? SAS ersätter bara hotell upp till 250€ natten. Räcker ju inte till bra hotell i storstad ;)
 

mha321

Medlem
En stridsåtgärd för mig är exempelvis när USA officiellt deklarerar krig i Afghanistan. Men jag kan såklart ha fel. Som @Hafermann skriver så skulle det ju ha varit trevligt om Amex Kundtjänst haft öppet under helgen för att kunna klargöra saker.
Det blir nog extra svårt att argumentera för att den skulle betyda det när de har en *annan* punkt i samma lista som explicit pratar om krig eller överhängande risk för krig.

Hade den inte funnits hade det kanske gått att argumentera.
 

pedantic

Medlem
Måste dubbelkolla med fellow BC-are om Amex Platinum Reseförsäkringen och vad som gäller för betalning med extrakortsinnehavarens kort.

På "läs mer om förmånen" finns följande intro text; "Reseförsäkringen täcker dig och din närmaste familj samt dina extrakortmedlemmar och deras närmaste familj under resor som är betalda med ditt Platinum."

Tolkar det som att resan måste betalas med huvudkortsinnehavarens kort för att reseförsäkringen ska gälla, samtidigt så verkar det som i "fullständiga försäkringsvillkoren" (under punkt 1.2) att en extrakortsinnehavare är likställd med huvudskortsinnehavaren.

Någon som har koll på vad som gäller? Hoppas det är den senare tolkningen så vi inte behöver boka om en resa som betalades av Mrs pedantic. :eek:
 

drW

Medlem
Det är fel. Alla extrakorten är kopplade till samma faktura, låt vara specificerat per kort, men allt debiteras samma ”konto”. Det spelar ingen roll vilket av korten som använts för själva betalningen när de är kopplade till samma huvudkort.
Gäller det även kopplade guld? Har inte plockat ut något sådant än men kan vara aktuellt snart.
 
Toppen