Senaste nytt

Saint Martin eller Anguilla

Ragnar G

Medlem
Skall till Saint Martin i november och undrar om ni har några bra tips på hotell? Tycker ni att man även skall bo ett par nätter på Anguilla?
 

Skysteam

Medlem
Kan inte riktigt tipsa om hotell, då det jag bodde på för några år sedan, raserades i orkanen. Men visst, när jag åter var där för en månad sen, höll dom på att bygga ett annat helt nytt, på samma plats. Det såg i stort sett klart ut, tror nog det var öppet redan. Det ligger ett stenkast från Maho beach, vilken jag kan tänka mig att du är intresserad av, då du är medlem på denna sidan :)
(Jag har besökt St Maarten 4 gånger, senast för en månad sedan, och tyvärr är inte "flygtittandet" samma som det var förr, pga nya restriktioner. Har man aldrig varit där, är det dock fortfarande kul ändå.)
Jag besökte Anguilla en gång i samband med ett av besöken på St Maarten. Det är en vacker ö, så kanske borde du bo där också, när du ändå är i krokarna. Själv åkte jag båt dit.
 

NyfikenGrau

Medlem
Skulle föredra Anguilla framför St Maarten alla dagar i veckan. Det är en mycket charmigare och vackrare ö mina ögon.

Håller med, om sol/bad/snorkling och avkoppling är vad man söker så skulle jag välja Anguilla.
Uppenbara fördelen med St Martin är ju flygplatsstranden men det är ju bara att ta direktbåten dit från Anguilla.
Tyckte St Martin bortsett fron SXM-stranden var plastig, trång, rentav ful på många ställen.
 

Skysteam

Medlem
Anguilla är ju kanske mysigare, som nämnts ovan, vad det gäller strandhäng och avkoppling. Jag tycker väl ändå att även St Maarten har en hel del stränder, där man kan var ganska ensam och ha det bra. Nu har väl Ragnar G redan köpt biljetten verkar det som, så då kan vi bara tipsa om att han bör åka till Anguilla absolut, ja. Sen kom jag på en annan sak också... När man är på St Maarten kan man också passa på att åka till St Barths! (Och även där finns det hisnande inflygningar att titta på!) Som svensk, känns det extra speciellt att besöka den ön. Jag har varit där mer än en gång, och vill gärna tillbaka. Finns båt dit också, precis som till Anguilla.
 
Toppen