Senaste nytt

Sökes: Eurobonus Award Göteborg-Singapore feb alt. april 2020

Maja

Medlem
Bumpar min egen tråd.

Tips på hur jag söker biljetter med SQ utresa den 3 alt. 4 april för 3 personer och TG hem den 13 april, 2020?
 

Vindpilen

Medlem
Bumpar min egen tråd.

Tips på hur jag söker biljetter med SQ utresa den 3 alt. 4 april för 3 personer och TG hem den 13 april, 2020?

Har tittat på Expertflyer men hittar ingenting i Business med SQ de datumen. Kan tyvärr inte svara på vad det beror på.

Hemvägen med Thai ser jag också noll men där ser det inte ens ut som de lagt ut flighter ännu (dröjer förmodligen någon vecka till).
 

Maja

Medlem
Tack @Vindpilen för att du kollade i Expertflyer. Hittar inte heller något alls med SQ och blir lite nervös över om de inte kommer släppa några platser alls runt påsken 2020. TG antog jag att jag var för tidigt ute, måste troligen vänta någon vecka till där. SQ har dock släppt platser i Ekonomi men det är inte intressant.
 

Canadien

Medlem
Tack @Vindpilen för att du kollade i Expertflyer. Hittar inte heller något alls med SQ och blir lite nervös över om de inte kommer släppa några platser alls runt påsken 2020. TG antog jag att jag var för tidigt ute, måste troligen vänta någon vecka till där. SQ har dock släppt platser i Ekonomi men det är inte intressant.
Ring Tallinn, enda sättet att säkert veta om det finns något för Eurobonus eller ej. Speciellt med SQ är det ju svårt just nu när varken United eller SAS kan visa något online, jag skulle inte lita för mycket på Expertflyer och SQ Awards just nu heller.
 

Maja

Medlem
Om det finns möjlighet att välja, vad föredrar ni för flygplanstyp med Thai respektive Singapore Airlines?

Har följande val med SQ: A350, A380 eller Boeing 777-300ER

För TG: A380, A350, Boeing 700-300

Är Businessclass för 2 vuxna och 1 barn (11 år).
 

toer00

Medlem
Lyckas så sent som idag hitta och boka awards med EB hos SQ, hade några ”slottar” i höst (oktober) där det fanns lediga platser i Business Europa - Singapore-Europa. (Påsk på Raffles blev Höst på Raffles istället).

Verkar som chansen att lyckas är att sikta på SQ 305 fr. LHR kl 09:25, går att hitta på SAS - Star Alliance online bokning, men man får söka sträckan separat, övernattning på LHR krävs. Retur via CDG (A 380 med chans till dubbelsäng... ) SQ 336 kl 00:15 fr SIN. Denna måste man också söka separat, men då får man upp den, anslutningarna med SK får man också söka separat, men där brukar det finnas plats för det mesta.

Då denna resa krävde olika transferpunkter LHR/CDG så fick jag ändå ringa SAS ordinarie EB bokning, men då hade jag i alal fall sett attplatserna fanns... Man får ha lite tålamod, söka sträcka för sträcka och stega 3 dagar fram tills man får träff. Om man söker STO-SIN så fick man några enstaka dagar även träff via DUS och BRU... Verkar dock som de nästan alltid bara släpper 2 st platser i Business till Star Alliance...??
 
Toppen