Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

MTheC

Medlem
@MTheC WOW!!! Saknar ord.
Missa inte Namibia eller Nya Zeeland. Länder som jag verkligen vill återvända till!
De är verkligen några av de jag inte besökt som jag tänkte försöka hinna med. Min chef var i Namibia över jul och rekommenderade det verkligen, osannolikt i år.

Listan över potentiella för året är (utöver Taiwan som är bestämt) innehåller Argentina och Nordirland. Funderar även över en del av kanalöarna (Jersey, Isle of Man etc), kan ev lyckas ordna det som tjänsteresor.

Sen har jag en del ganska "vanliga" semesterdestinationer som jag inte besökt; Seychellerna, Mauritius och Maldiverna. Har varit på gång några gånger men är inte så stor på resorts och strandliv för mer än några dagar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Bror min har som regel att han skall äta McDonalds för att det skall räknas. Det har varit en utmaning för honom i en del länder... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Tycker tom man borde ätit ett mål mat som är representativt landet :)
Min lilla regel är att jag ska dricka en lokal öl i landet jag besöker. Hittills har det gått bra på de flesta ställen. Vatikanstaten var dock lite svår. Men tex Kuwait var lätt, de hade ett stort urval av alkoholfria öl :).

Så en bilresa genom hela Andorra, på femtio minuter plus 30 minuter matrast, räknas inte? Totalt 1h20min i landet. ;)
Det får du själv avgöra. :) Om du tycker att du hann uppleva landet så tycker jag det är godkänt! Annars får du åka tillbaka, om inte annat för den fantastiska tax free-shoppingen! :D
 

MTheC

Medlem
Min lilla regel är att jag ska dricka en lokal öl i landet jag besöker. Hittills har det gått bra på de flesta ställen. Vatikanstaten var dock lite svår. Men tex Kuwait var lätt, de hade ett stort urval av alkoholfria öl :).
Gillar den! När jag reste mycket på Centralamerika och Karibien så testade jag alltid lokal rom. Blev efter flera besök i Nicaragua ganska förtjust i Flor de Caña (gärna lite äldre), vill minnas att prisnivån då var riktigt bra också.
 

Elias

Medlem
Vad tyckte du om våran lokala kändis?
image25-600x675.jpg
 
Toppen