Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2019?

JacobGBG

Medlem
Ligger på 87k spend just nu så innan semestrarna så lär väl vouchern dimpa ned. Har en innestående från förra året också så inser att man kanske får ta och läsa på reglerna för att applicera 2 vouchers på en resa.
 

bankb

Medlem
Precis passerat mina två på Elite kortet. Har precis skaffat ett ”nytt” Premium som jag får börja använda, sen får jag gå över till det gamla Premium kortet. Men 10p per 100 kr känns sådär.

Önskar Amex kunde släppa en högre nivå än Elite på EB korten. Hade gärna betalat mer i årsavgift om de laddat kortet med rejält värde.
 

Samosaguas

Medlem
Själv gissar jag att första vouchern dyker upp någon gång i april och den andra efter sommaren kanske. Förra året gick snabbare än beräknat så vi går se om denna gissning håller...
Nu trillade första vouchern in! Verkar som jag hade kalkulerat utgifterna ungefär rätt denna gång. Brukar ja alltid gå snabbare än man tänkt sig... :D
 

kander

Medlem
Precis passerat mina två på Elite kortet. Har precis skaffat ett ”nytt” Premium som jag får börja använda, sen får jag gå över till det gamla Premium kortet. Men 10p per 100 kr känns sådär.

Önskar Amex kunde släppa en högre nivå än Elite på EB korten. Hade gärna betalat mer i årsavgift om de laddat kortet med rejält värde.
Ett tips är att värva in ev. fru/sambo/partner till ett Elite så att ni kan tjäna in ytterligare två vouchers och fortfarande få 20p/100kr, samtidigt som du givetvis kan säga upp ditt (såvida du inte har köpt framtida resor på kortet och därmed kan komma att vilja nyttja försäkringen, då får du behålla kortet). Vi kommer upp i minst 4 vouchers (kan ju bli ett premium när man nått 4:e för ytterligare en voucher :rolleyes:) detta året med den strategin samtidigt som vi maximerar poängintjäningen. Dock ska man ju då ha behov av fler än 2 eller 3 vouchers.
 

Thornado

Medlem
Önskar Amex kunde släppa en högre nivå än Elite på EuroBonus korten. Hade gärna betalat mer i årsavgift om de laddat kortet med rejält värde.

Någon form av SAS Eurobonus Amex Platinum vore ju trevligt. Typ en hybrid av SAS Elite och "vanligt" Platinum. Intjäning av Eurobonuspoäng istället för Membership Rewards och möjlighet till 2-4-1-vouchers (kanske möjlighet till 3 eller 4 vouchers istället för 2), men att det ändå är ett Platinum-kort med tillhörande förmåner (försäkringar, hotellstatus, PP, Pontus).
Typ 8kSEK i årsavgift så att det blir något billigare än att ha både Elite och Platinum.
 

kander

Medlem
Någon form av SAS Eurobonus Amex Platinum vore ju trevligt. Typ en hybrid av SAS Elite och "vanligt" Platinum. Intjäning av Eurobonuspoäng istället för Membership Rewards och möjlighet till 2-4-1-vouchers (kanske möjlighet till 3 eller 4 vouchers istället för 2), men att det ändå är ett Platinum-kort med tillhörande förmåner (försäkringar, hotellstatus, PP, Pontus).
Typ 8kSEK i årsavgift så att det blir något billigare än att ha både Elite och Platinum.
Ja ett sådant kort hade varit givet för många här. Och varför inte slänga in 25p/100kr när man ändå är igång? :)
 
Toppen