Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

011430121

Medlem
Vi är ett BC gäng på 5 personer som har bokning på fredag den 26 april och det ser ut så här på ”mina bokningar”
 
Last edited by a moderator:

Gus

Medlem

Alf

Medlem
När jag försökte boka om resan till ett senare datum var det bara utresan det fanns störningsnotis på och som medgav ombokning. När jag försökte mig på ombokning fick jag efter ett tag upp meddelande om att nya bokningen blir på nya poäng och att dom gamla försvinner. Alltså just det som inte skulle ske. Dessutom gick fanns inget störningsnotis på returresan som är fyra dagar senare och som också måste flyttas motsvarande tid. Kom flera gånger upp fält med cancelera resan som val, det kändes som det skulle vara lätt att trycka fel och då är det definitivt kört. Kändes väldigt osäkert att fortsätta med ombokningen så jag avslutade det hela. Får se om det kommer något mer förslag.
 

BCflyer

Medlem
Samma meddelande som vi andra får upp alltså.


Märkligt att du inte får någon notis om ev störningar.
Ja det är märkligt. Jag har gått in på bokningen i appen och via Chrome.
Min tolkning är:
1 SKIT som inte fixar det pga anslutning United First
2. Att det finns linjer som inte är drabbade i första delen. Dvs viss långlinje kommer gå.
3. Något annat
 

Bengt C

Medlem
Ringde och kollade med kundtjänst. De kunde inte garantera att SAS Ireland flyger som vanligt eftersom det tydligen kan finnas piloter där som är anslutna till Pilotföreningen. Jag har en resa till London den 26 april och får samma information om risk för störningar och möjlighet att boka om som övriga i tråden när jag loggar in.
 

MXP

Medlem
Ringde och kollade med kundtjänst. De kunde inte garantera att SAS Ireland flyger som vanligt eftersom det tydligen kan finnas piloter där som är anslutna till Pilotföreningen. Jag har en resa till London den 26 april och får samma information om risk för störningar och möjlighet att boka om som övriga i tråden när jag loggar in.

Jag skulle precis in och ställa frågan kring detta då jag åker till London den 29/4. Tack för informationen.

Hur är bestämmelserna för återbetalning av resor? Jag har resor bokade både 29/4 och 1/5 som jag måste flyga. Om jag säkrar upp med annat bolag kan jag då räkna med pengarna tillbaka på SAS biljetter?
 

srg

Medlem
Ringde och kollade med kundtjänst. De kunde inte garantera att SAS Ireland flyger som vanligt eftersom det tydligen kan finnas piloter där som är anslutna till Pilotföreningen. Jag har en resa till London den 26 april och får samma information om risk för störningar och möjlighet att boka om som övriga i tråden när jag loggar in.
Hmm ok, tack för info! Jag får inte den informationen på min bokning.. än.
 

mha321

Medlem
Jag skulle precis in och ställa frågan kring detta då jag åker till London den 29/4. Tack för informationen.

Hur är bestämmelserna för återbetalning av resor? Jag har resor bokade både 29/4 och 1/5 som jag måste flyga. Om jag säkrar upp med annat bolag kan jag då räkna med pengarna tillbaka på SAS biljetter?

Förutsatt att strejken blir av kommer du garanterat få pengarna tillbaks. Det är ju det alternativ som är enklast och billigast för sas då.
 

Trox

Medlem
Om man har klass C på SAS och blir ombokad på en europaflygning, får man samma klass, eller resonerar man att SAS C är likvärdigt med economy på andra bolag?
 
Toppen