Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Canadien

Medlem
Vad det bara en tillfällighet att det gick att boka 6 månader i förväg förra gången, tror att jag läste något om att det hade ändrats, men det kanske bara var tillfälligt.
Det var ett tillfälligt fel. Men med Miles&More-poäng kan du boka tidigare än 14 dagar, så kanske värt att samla på dig sådana om du vill kunna boka tidigt.
 
En sak som jag upptäckte idag på workshoppen är att om jag kolla på expertflyer efter Lufthansa First så får jag bara denna, medans united och awardfare visar platser.
Jag vet att awardfare och united ungeför har samma info, men man brukar ialla fall kunna få någon info från expertflyer.
Samma dag brukar expertflyer visa meddeladet att den inte kan visa platser, men inte så här många dagar.

Någon som sett eller vet mer?

FRA-DEL 11/4

United visar detta
upload_2019-4-6_21-22-37.png


Awardfare detta
upload_2019-4-6_21-17-30.png


Men expertflyer detta
upload_2019-4-6_21-18-1.png

Just meddelandet "The date specified is before the minimum date supported by the airline. Please specify another date."
Har jag bara sett tidigare om man söker samma dag man är på
 
Denna hitta experflyer 5 dagar framåt, men inget tidigare. där säger expertflyer att det är "för tidigt" men det har gått förut.
Känns som fönstret för first med Lufthansa inte är begränsat änumera
upload_2019-4-6_21-33-42.png


upload_2019-4-6_21-34-5.png


Känns som fönster har ändrat sig till att man kan på experflyer bara sen 5-14 dagar.
Innan eller efter går inte.
Hittar andra dest som visa samma sak.
På femte dagen visar den och som längst till 14 dagen
 

Canadien

Medlem
Hur är det med expertflyer och Lufthansa O-klass. Ser just nu en O på MUC-HND den 21:a April som inte syns på varesig United, Lifemiles eller Awardfares. Är det vanligt förekommande? Är United/Lifemiles bara långsamma på att uppdatera?
 

palmen

Moderator
Hur är det med expertflyer och Lufthansa O-klass. Ser just nu en O på MUC-HND den 21:a April som inte syns på varesig United, Lifemiles eller Awardfares. Är det vanligt förekommande? Är United/Lifemiles bara långsamma på att uppdatera?
United är "instant", finns det för united så ser man det direkt.
Snarare Expertflyer som är långsamma i så fall skulle jag gissa på då de själva inte sitter på datan utan hämtar in den utifrån vid varje sökning.
Du får ringa in och kontrollera om den finns eller inte, finns inget annat bra sätt för tillfället att få ett någorlunda säkert svar.
 

Arv

Medlem
Ni som har erfarenhet av att fått till en LH first med 14-dagars window.

Hur pass säker kan man vara att det släpps first biljetter för EB award 14 dagar innan?

Ser att t.ex. 2 veckor från idag finns det bara en first plats bokad enl. ExpertFlyer på sträckan FRA-SIN, men inga awards tillgängliga enl. AwardFares.

Jag försöker röna ut hur stor chansen är att jag bara kan ringa in till Tallin och lyckas knipa platser, trots att det inte syns något hos Lifemiles/Awardfares/United? Då är det underförstått att det max är 1-2 platser av 8 bokade enl. Expertflyer (även om det inte är någon garanti).
 
Toppen