Senaste nytt

Ett antal timmar i Boston - tips!?

Trumis

Medlem
Hej!

Flyger hem från USA senare i vår via Boston, landar vid 8.30 på BOS och flyger vidare med SAS-flighten vid 17.30.

Tänkte ta mig in till Boston då jag har några timmar att göra något så jag vänder mig till forumet för tips:

- Vad ska man försöka hinna se på de timmar man har i staden?
- Rekommenderat sätt att åka mellan flygplats och stan, finns ju en del alternativ?
 

fcx

Medlem
Det är smidigt att ta tunnelbanan (tunnelbussen) till stan. Ta en sväng i Boston commons och titta på folk. Finns mycket att titta på.
 
Jag har läst om att det ska gå någon färja från flygplatsen (BOS) till downtown. Vet tyvärr inte mer om det men värt att titta på tycker jag.
Något jag tänker göra när jag åker dit igen :)

Du kommer absolut hinna se mycket. Jag tyckte det var promenadvänligt.
Boston common som sagt.
Skywalk observatory
Jag körde egenkomponerad tour när jag var där men tror att jag nästa gång kommer ta någon guidad buss för att få mer historia berättad
 

Hachans

Medlem
Jag har läst om att det ska gå någon färja från flygplatsen (BOS) till downtown. Vet tyvärr inte mer om det men värt att titta på tycker jag.
Något jag tänker göra när jag åker dit igen :)

Du kommer absolut hinna se mycket. Jag tyckte det var promenadvänligt.
Boston common som sagt.
Skywalk observatory
Jag körde egenkomponerad tour när jag var där men tror att jag nästa gång kommer ta någon guidad buss för att få mer historia berättad

Det går en färja, men den går inte superofta men är en trevlig tur (färjan är primärt för de som pendlar då den går från Boston-Logan-Hingham eller någon variation av det.

Tidtabellen finns här: Logan Airport Ferry Terminal | Stations | MBTA och till färjan kommer du med skyttelbussen från terminalen.
 

mjulven

Medlem
Tunnelbanan är smidig från BOS, kräver dock att man tar en kort busstur, men är bra skyltat.

Väl i Boston beror det ju på vad du är intresserad av.

Amerikanska frihetskriget och bostons tidiga historia? Gå freedom trail.
Amerikansk politik? JFKs presidentmuseum är ett måste
Sportfanatiker? Besök fenway park
Lokal mat? Då bör du försöka få i dig en clam chowder.
 

Mimer

Medlem
Jag skulle göra följande,
Freedom Trail, lätt att följa med markeringar i gatan som du följer. Blev speciellt berörd av stopp nummer 4, Granary Burying Ground.
Pizza och öl på Pizza Regina i North End.
Ett par öl till på Trillium.

Borde vara görbart på tiden du har.
 
Last edited:

RickardG

Medlem
Ta en vattentaxi från flygplatsen. Rowes Wharf water transport har ett bra erbjudande där man får förvara sitt handbagage hos dem medan man är i stan under dagen. Är det första gången i Boston skulle jag ta Freedom Trail i lugn takt.
 
Toppen