Senaste nytt

Lufthansa och affärsklassgardinen

Senator

Moderator
LH2414 MUC-ARN nu på morgonen. Gardinen till galley från kabinen på plats och svår att öppna.

Gardinen mellan C och Y var helt öppen hela vägen. Jag struntade i ett samtal med purser. Skall snart träffa denna SVP/CCO i samband med att Lufthansa firar 60 år i Sverige. Vi tar det då.
 

Homer

Medlem
Mitten av maj är jag inbjuden till ett event där en person med den fina titeln Senior Vice President Sales Lufthansa Hub Airlines and Chief Commercial Officer Hub Frankfurt är huvudpersonen. Under denna kväll kommer jag ta upp två saker:
1. Den snart 15 år gamla "Catering-Gate" mellan Skandinavien och Tyskland
2. Den lite nyare "Gardin-Gate" på Lufthansa

Jag kommer återrapportera vad som sägs.

Undrar om det också finns en motsvarande tysk titel, bestående av ett enda ord, jmfr.
Donaudampfschiffahrtsgesellschaftskapitän "Danube steamship company captain."
 

Igorius

Medlem
LH803 ARN-FRA i lördags: Gardinen ordentligt stängd, full flight.
LH980 FRA-DUB samma dag: Gardinen öppen, en del spring från ekonomiklass (trots mycket låg beläggning).
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Canadien

Medlem
LH2420 igår stängd gardin hela flighten men en del spring med barn/småbarn fram till toaletten. Fullsatt p g a SASstrejken antar jag.
 
LH2057 igår 3/5 Tegel-München gardin öppen
LH2420 igår 3/5 München-Arlanda gardinen delvis stängd, en gardin användes (se bild)
 

Attachments

  • DSC_2506 ny.jpg
    DSC_2506 ny.jpg
    46,5 KB · Visningar: 472

MTheC

Medlem
Idag (30/5) LH2421 ARN-MUC gardinen stängd hela flighten och inget spring. Ska erkännas stt jag var så trött vid boarding så jag inte noterade om det var fullt plan.
 
Toppen