Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Hur står dom sig mot ett par QC35?
Funderar på om man ska komplettera för smidigheten när man reser lätt
Jag har haft mina qc20 (andra paret) i flera år, hade QC15 innan, och använder dem alltid på flyg, fungerar kanon. Har provat QC35 i ”flygsimulatorn” hos Bose men tycker inte det är en markant skillnad, lite gör ju over-ear kåpan naturligtvis men qc20 funkar riktig bra för mig.
 

FL07

Medlem
Kan varmt rekommendera Bang Olufsen H9i. Fantastisk komfort, mycket bra ljud och riktigt snygga. Isolerar ljud sinnessjukt bra. Använt mina i timtal dagligen över ett år och de ser fortfarande splitternya ut. En kvalitetsprodukt, rakt igenom.
 

srg

Medlem
Kan varmt rekommendera Bang Olufsen H9i. Fantastisk komfort, mycket bra ljud och riktigt snygga. Isolerar ljud sinnessjukt bra. Använt mina i timtal dagligen över ett år och de ser fortfarande splitternya ut. En kvalitetsprodukt, rakt igenom.
Har haft ett par h8 i fem år och kan verkligen intyga för kvalitén.. Bose är nog snäppet bättre när det gäller NC men jag tycker ljudet överlag är bättre på B&Os.
 

Patrik

Medlem
Hur står dom sig mot ett par QC35?
Funderar på om man ska komplettera för smidigheten när man reser lätt

Föredrar personligen QC20 framför mina QC35, absolut att QC35 har bättre noise-canceling, de är over-ear och modernare, men QC20 är små, smidiga, lätta och har helt ok noise-canceling. Synd att Bose inte släppt någon riktig uppföljare till QC20 än, QC30 är inte en uppföljare, vilket Bose inte heller anser eftersom de kallar dessa QuietControl och inte QuietComfort som alla andra modeller.
 

Capa

Medlem

Jag slog till på ett par som jag fick hem på några dagar. Det finns ett annat fel (förutom kyla) med Sony XM3 och det är att det är väldigt vanligt med problem när man använder lurarna för att ringa med. Står massor om detta på nätet. Jag hade självklart detta beryktade fel med mina, så det blir till att gå till Mediamarkt i Gallerian och försöka få dem utbytta. Firmware update verkar inte hjälpa, men folk som fått dem utbytta verkar ha fått ett bättre exemplar och problemet avhjälpt. Får se hur tillmötesgående supporten är på Mediamarkt Gallerian :). I övrigt nöjd men har inte hunnit testa dem så mycket än. Problemet är att den jag ringer till hör mig lite dovt samt hör allt bakgrundsljud väldigt tydligt. Jag själv hör mottagaren bra, men jag hör min egen röst (echo) samt allt mitt eget bakgrundsljud, vilket är väldigt irriterande. Någon annan av er som upplevt liknande problem? Glad påsk!
 

Capa

Medlem
Jag slog till på ett par som jag fick hem på några dagar. Det finns ett annat fel (förutom kyla) med Sony XM3 och det är att det är väldigt vanligt med problem när man använder lurarna för att ringa med. Står massor om detta på nätet. Jag hade självklart detta beryktade fel med mina, så det blir till att gå till Mediamarkt i Gallerian och försöka få dem utbytta. Firmware update verkar inte hjälpa, men folk som fått dem utbytta verkar ha fått ett bättre exemplar och problemet avhjälpt. Får se hur tillmötesgående supporten är på Mediamarkt Gallerian :). I övrigt nöjd men har inte hunnit testa dem så mycket än. Problemet är att den jag ringer till hör mig lite dovt samt hör allt bakgrundsljud väldigt tydligt. Jag själv hör mottagaren bra, men jag hör min egen röst (echo) samt allt mitt eget bakgrundsljud, vilket är väldigt irriterande. Någon annan av er som upplevt liknande problem? Glad påsk!

Var inne på Mediamarkt i Gallerian idag och bytte ut mina MX3 mot ett nytt par. Samma problem som tidigare :(. Har nu 3 möjligheter: 1. Gå tillbaka och byta en gång till. 2. Skita i att det knappt går att använda telefonfunktionen eller 3. Byta ut mot Bose QC-35 v2. Är det ingen annan med MX3 som upplevt problem med calling? Alltså att omgivningsljud hörs samt echo (egen röst) när man pratar?
 

drW

Medlem
Kan varmt rekommendera Bang Olufsen H9i. Fantastisk komfort, mycket bra ljud och riktigt snygga. Isolerar ljud sinnessjukt bra. Använt mina i timtal dagligen över ett år och de ser fortfarande splitternya ut. En kvalitetsprodukt, rakt igenom.
Instämmer men har ett problem med dessa och det är att jag ofta blir sömnig och de funkar så dåligt att sova med. Vaknar alltid när huvudet vrids när jag somnar. Skaffade därför Sony WI 1000X. Funkar riktigt bra. Prisvärda. Använder nu H9i mest hemma.
 

sandek

Medlem
Instämmer men har ett problem med dessa och det är att jag ofta blir sömnig och de funkar så dåligt att sova med. Vaknar alltid när huvudet vrids när jag somnar. Skaffade därför Sony WI 1000X. Funkar riktigt bra. Prisvärda. Använder nu H9i mest hemma.
Jag inbillar mig att alla stora hörlurar är svåra att sova med, orkar du utveckla varför det är skillnad på dina två? :)
 

Canadien

Medlem
Jag inbillar mig att alla stora hörlurar är svåra att sova med, orkar du utveckla varför det är skillnad på dina två? :)
Kanske för att Sony WI 1000X är in-ear och inte stora hörlurar? Jag har hittat ett sätt att lägga en businessclasskudde vid kinden och den vanliga firstclasskudden bakom örat och under nacken samtidigt som jag har på mig QC35 eller Sony WH XM3 och det blir riktigt bekvämt. :)
 
  • Gilla
Reactions: srg
Toppen