Senaste nytt

Ekonomikabinens riddares guide till finflyg

Alf

Medlem
Har du tagit fram en ny modell åt Boeing? Jag tror iofs att Boeing skulle behöva lite säkerhetskompetens när dom ska ta fram nya modeller... 777-400 sa du? :D

Ja det var ju lite klantigt att döpa om gamla 747-400. Det är tur att någon är vaken och ser fadäsen. Men varför inte en ny modell på 777, kanske t o m lite royalty på förslaget om nu Boeing kommer att ha råd med det framöver.:)
 

ulagun

Medlem
Som sagt härlig rapport. Längtar åter till NZ.
Har nämnt detta tidigare, om man nu tar sig hela långa vägen till NZ varför då inte passa på göra en avstickare till Cook Islands. Håller helt med deras slogan
Visit heaven while still on earth.
 

ACervin

Medlem
Härlig rapport och fina bilder. Delar din uppfattning om både Nya Zealand och Singapore Airlines. På SQ 236 från Brisbane har jag startat många angenäma flygresor. Har hört att Wellington skall ha en väldigt bra craft beer scene. Någon erfarenhet?
 

henrik l

Medlem
Tack för en jättetrevlig rapport och fina bilder, speciellt från NZ. Just det där med att borsta bort jorden från skorna känner jag igen. Vill minnas att jag gick på rött när jag kom till AKL för 4,5 år sedan för att jag hade snus med mig. Snuset brydde dom sig inte om, däremot blev mina skitiga löparskor väl rengjorda.
 

chazzie

Medlem
Tack för superbra rapport! Älskar att läsa trip reviews här inne, särskilt som denna som inte bara innehåller flygningarna.
Jag delar din uppfattning där, jag läser gärna lite om själva resmålet också, därför tog jag med det och la det i en egen post för den som hellre bara läser om stolar och champagne :)

Har nämnt detta tidigare, om man nu tar sig hela långa vägen till NZ varför då inte passa på göra en avstickare till Cook Islands.
Det tar jag med i minne till en nästa sväng, det ser onekligen mycket trevligt ut!

Fantastiskt bra rapport! Tack! Hur var ölen där?
Jag testade mest några lokala IPA då det är min stora last då det kommer till öl, jag var väldigt nöjd och min uppfattning är att det finns ett brett och digert utbud om man vill utforska det djupare.

Härlig rapport och fina bilder. Delar din uppfattning om både Nya Zealand och Singapore Airlines. På SQ 236 från Brisbane har jag startat många angenäma flygresor. Har hört att Wellington skall ha en väldigt bra craft beer scene. Någon erfarenhet?
Brisbanes flygplats var trevlig, lite avslappnad känsla så där som gör att man inte känner sig stressad. Ingen koll på just craft beer i Wellington, men som jag skrev ovan finns det mycket lokala produkter så det skulle inte förvåna mig om Wellington har en bra craft beer scene. Utgår du ifrån Brisbane är det väl relativt enkelt att i studiesyfte snärta över och utforska å forumets vägnar? :)
 
Toppen