Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Buffon

Medlem
Smyger in en fråga här. Är HHG.
Har på en av mina kommande bokningar klickat i att jag är intresserad av en "E-standby upgrade" för ett par hundra kronor för att kunna bli uppgraderad till ett Executive rum. Men eftersom jag är HHG så ska jag ju kunna bli det ändå? Om dom har lediga rum och säger att uppgradering går igenom och vill ha ett par hundra kronor av mig, ska det inte vara gratis då och ingå med min status?
 

taxvalp

Medlem
Smyger in en fråga här. Är HHG.
Har på en av mina kommande bokningar klickat i att jag är intresserad av en "E-standby upgrade" för ett par hundra kronor för att kunna bli uppgraderad till ett Executive rum. Men eftersom jag är HHG så ska jag ju kunna bli det ändå? Om dom har lediga rum och säger att uppgradering går igenom och vill ha ett par hundra kronor av mig, ska det inte vara gratis då och ingå med min status?

Om du inte vill betala så klicka bort det och hoppas på fri uppgradering i stället. En del hotell löser förvirringen genom att erbjuda E-uppgraderingen ett snäpp gratis.
 

BAS

Medlem
Hilton Tallinn Park,
Bokade King Deluxe with view. Ingen rumsuppgradering, men tidig incheckning, sen utcheckning samt tillgång till executive lounge.

Nöjd så :). Är HHG
 

GOTBound

Medlem
Om du inte vill betala så klicka bort det och hoppas på fri uppgradering i stället. En del hotell löser förvirringen genom att erbjuda E-uppgraderingen ett snäpp gratis.

Jag har noterat detta som en trend, för 6-9 månader sedan så var E-uppgradering till nästa rumskategori 0$ (med reservation för mån av lediga rum), nu är det alltid "rack-rate" och ingen $0 E-uppgradering tillgänglig, jag frågade på ett av hotellen och svaret jag fick är att detta sköts av Hilton centralt, E-uppgraderingen. Uppgradering är fortfarande i måna av plats för HH Gold men sköts lokalt på hotellet.

Personligen tycker jag det var mer transparent när E-uppgradering till nästa rumskategori stod som $0, känner man inte till detta är "risken" om man inte känner till sina förmåner att man betalar för E-uppgradering när man som HH Gold är kvalificerad för en motsvarande uppgradering gratis.

EK
 

Renato

Medlem
Hallå!

Ett tips ni som har vägarna för bi Istanbul så rekommenderar jag Hilton bomonti Istanbul, ett fantastikst hotell som har mycket att erbjuda, mat i världsklass, spa som har en wow upplevelse, the luxury of 2017 World Luxury Spa Awards winner eforea Spa.
Jag bokar en svit för en månad sen som heter svit, taksim, med Lounge Access) 85kvm ink frukost cirka 16k. dock var han så trevlig och jag mot han ett tag tyckte min fru att han flörtade mot mig så han uppgradera mig till Svit (Bomonti, Lounge Access) 115 kvm, kostade cirka 31k det var riktigt fint lite stort ibland tyckte man hehe men super bra service, det bästa var att jag berättade efter att jag var HH medlem. Lounge var på topfloor, där man hade en världs utsikt över hela Istanbul. Jag rek varmt. där serverades även frukosten samt lunch, fika, middag, fika öppet från 06:30 till 23:00. centralt också, vi tog en promenad på 15 min till taksim. huvudgatan i stan.
länkar en länk ni som vill se lite bilder. =)
 
Hilton Northolme Seychelles. Har HHD. Ingen uppgradering från hillside villa på revenue flex rate till pool villa eller double pool villa, försökte även med betald upgrade men inte heller det gick :( det var helt slutsålt vilket kunde bekräftas med bokningsförsök. Fick late checkout till 15:00 och i efterhand strök de kostnaden för en room service (ca 600 sek) då det varit lite missar avseende Diamond regognition och service generellt.
 

taxvalp

Medlem
Hotell: Hilton Frankfurt
Datum: Maj
Bokat : Queen guest room
Uppgradering: Junior suite
Antal nätter: 2
Status: HHD

Vi var uppgraderade i appen till King Executive dagen före och några timmar före incheckning gick det att uppgradera till hörnrum med utsikt för 15€. Fru taxvalp checkade in före mig och då blev det en juniorsvit med finfin utsikt över Mainhattan i stället...
 

MrOLZ

Ny medlem
Hotell: Hilton Garden Inn Bucharest Old Town
Datum: April
Bokat : Queen
Uppgradering: King Deluxe City View
Antal nätter: 1
Status: HHD

Gick inte att checka in vi appen, uppgradering på plats. Riktigt trevligt, och fräscht hotell - klart bästa HGI jag har bott på. Själva hotellbyggnaden är från år 1886, sen har de byggt på +4 våningar i modern stil. Vi blev uppgraderade till den nya delen, med utsikt över gamla stan.

Hotell:
Hilton Athenee Palace Bucharest
Datum: April
Bokat : King
Uppgradering: Junior Suite
Antal nätter: 3
Status: HHD

Gick inte att checka in vi appen, uppgradering på plats. Trevlig Executive lounge med utsikt över Athenee Parken och Piața Revoluției/Revolution Square, när vi var där var det även en festival (Spotlight/Festival of lights). Rätt kul att se ett par tusen personer stå att dansa/hoppa till Bob Sinclar och ljusshowerna från balkongen i loungen - även skönt att själva rummet var hyfsat ljudisolerat förstås.
 
Toppen