Senaste nytt

Kastrup - Fick inte komma igenom fast track med familjen

danielhog

Medlem
För att man måste gå till manuella disken med ett spädbarn. Det går inte att gå genom de automatiska grindarna med ett BP för en INF, inte på kastrup iallafall. Den manuella disken är mitt emellan grindarna för fast- och slow-track, och det är väl typ 2 meter till resp kö därifrån. Så det är när vi alla står där för att få våra BP skannade manuellt som jag säger att jag har fast-track och vi blir skickade till slowtrack.
Ok, mitt sista inlägg innan jag lämnar diskussionen som blivit lite väl stor och långdragen.

Varför var din vuxna familjemedlem med dig och inte på väg till den andra kön? Om nu bara du och INF försökte gå till express, var det verkligen du+ INF som blev stoppade och inte ni alla som sällskap?
 
  • Gilla
Reactions: pep

pep

Medlem
Sagen er vel blot at de forsøgte at få "Den tredje mand" (Orson Wells film, sorry) med paa frihjul. Og den gik bare ikke den dag. Engang imellem bliver man fanget af reglerne. Hvis jeg har forstået dette er der ingen "sag" og INF ville aldrig blive nægtet at gå igennem med den som har formåenerne..? Hvad skulle security da gøre med et spædbarn. Det kunne blive en køn historie i Ekstrabladet....
 

igelkotten

Medlem
Ok, mitt sista inlägg innan jag lämnar diskussionen som blivit lite väl stor och långdragen.

Varför var din vuxna familjemedlem med dig och inte på väg till den andra kön? Om nu bara du och INF försökte gå till express, var det verkligen du+ INF som blev stoppade och inte ni alla som sällskap?

Vad ar det for forhor du bedriver genomgaende i denna trad?? Tycker inte det ens fortjanas att besvaras, men intuition har, forvanansvart nog, bemodat sig anda att forkalra.

Genom ren gissning, och av valvilja, sa antar jag att man genom manuell disk kan ga/hanvisas till bade fast track och slow track (hur tror du slowtrack folk med INF gor?) -vilket ar ratt sjalvklart fran vad intuition skriver. Darmed inget konstigt att alla valjer att ga igenom dar.

Genomgaende konstig och overdriven attityd i inlaggen.. Oskonaste svaren jag last pa lange har... wow!
 

Malla

Medlem
Jag har ofta blivit stoppad i fast track med vår son nu 5 år. Jag är diamond och min fru är guld. Detta gäller i synnerhet LH som är nitiska med att fast track gäller enbart innehavaren av EBG. Detta problem har vi haft sedan första gång vi reste med honom när han var 3 månader.
 

danielhog

Medlem
Vad ar det for forhor du bedriver genomgaende i denna trad?? Tycker inte det ens fortjanas att besvaras, men intuition har, forvanansvart nog, bemodat sig anda att forkalra.

Genom ren gissning, och av valvilja, sa antar jag att man genom manuell disk kan ga/hanvisas till bade fast track och slow track (hur tror du slowtrack folk med INF gor?) -vilket ar ratt sjalvklart fran vad intuition skriver. Darmed inget konstigt att alla valjer att ga igenom dar.

Genomgaende konstig och overdriven attityd i inlaggen.. Oskonaste svaren jag last pa lange har... wow!
Det startades en tråd för att klaga på personalen och reglerna. Jag har fortfarande inte förstått hur och varför allt gått till och TS har sagt emot sig själv, så därför har jag frågat för att förstå omständigheterna, vad är problemet?
 

palmen

Moderator
Vi får nog ta och dämpa oss lite i denna tråd, har verkligen blivit en höna av en fjäder här kan jag personligen tycka.
Tänk på att behandla andra med respekt och på hur man uttrycker sig, inte alltid man kan toilka saker rätt på ett forum på nätet.

/Moderator
 

intuition

Medlem
Scannar säkerhetskontrollen INF's boardingkort?
Ja, så har det varit för mig iaf. De vill ha allt, pass och boardingkort och skannar allt innan de släpper in sällskapet.

Ok, mitt sista inlägg innan jag lämnar diskussionen som blivit lite väl stor och långdragen.

Varför var din vuxna familjemedlem med dig och inte på väg till den andra kön? Om nu bara du och INF försökte gå till express, var det verkligen du+ INF som blev stoppade och inte ni alla som sällskap?
Du kanske inte har varit på Kastrup och vet hur det är uppbyggt där?

Före säkerheten finns ett spår målat i golvet för express. Det går lite vid sidan av den vanliga vägvisningen till säkerhetskontrollen men är bara vanlig golvyta. Båda spåren leder fram till samma punkt. De här spåren är bara till för att om det är kö för att skanna sitt boardingkort in till säkerhetsområdet, så ska express vara säkrad så att man inte fastnar bakom en folkmassa på vägen till säkerhetskontrollen. Alltså, detta är bara vanlig golvyta i T3 som är publik och som vem som helst kan beträda.

Båda "spåren" slutar alltså vid en samling e-gates där boardingkort ska skannas. 1 grind till vänster för express, i mitten en manuell disk och till höger 3-4 grindar för vanlig säkerhetskontroll. Oavsett hur man tagit sig till denna punkten kan man gå i vilken grind man vill. Det är kanske 5-10 meter mellan den mest högra och den mest vänstra grinden. Efter grindarna börjar ett nytt kö-system till de säkerhetsbanor som för dagen är öppna. Här separeras flödena på riktigt, så att de som går igenom de högra grindarna hamnar i kön till vanlig säkerhet, de som går i den vänstra grinden hamnar i kön till express och de som går i den manuella disken kan skickas antingen till express eller till vanlig säkerhet.

En vanlig dag kl 11 är det ingen kö före e-grindarna. Det finns alltså inget som är "på väg till express" eller "på väg till vanlig kö". Man går bara helt enkelt över en golvyta för att nå gruppen av grindar.

Som ett sällskap gick vi alla 3 direkt till den manuella disken eftersom det bara är där INF kan skannas. Från den punkten kan vakten välja att göra någon av de 4 alternativen som jag skrev ovan. Jag förväntade alltså att därifrån få svänga vänster med spädis och resenär 3 få svänga höger. Alternativt att alla 3 fick gå till express - vilket passagerare 3 inte hade rätt till, men som vakterna ibland anvisar.

Så idén om att vi alla 3 gick till någon sorts separat express-kö och blev nekade stämmer inte. Vi gick dit man måste, påpekade vänligt att jag hade express och undrade lika vänligt hur det skulle hanteras.
 
Ok, mitt sista inlägg innan jag lämnar diskussionen som blivit lite väl stor och långdragen.

Varför var din vuxna familjemedlem med dig och inte på väg till den andra kön? Om nu bara du och INF försökte gå till express, var det verkligen du+ INF som blev stoppade och inte ni alla som sällskap?
Det är rätt smidigt att vara två i säkerhetskontrollen med infant. Det vet alla som har barn.
 
Toppen