Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tommy

Medlem
image.jpg
Hälsningar från sas business lounge ARN T5
I dag flyger vi Icelandair till Reykjavik så inget bubbel här.
 

Senator

Moderator
Air Canada Maple Leaf loungen på LGA. Intressant upplevelse idag. AC har shuttle service mellan Toronto och La Guardia med A320. Jag är bokat med AC723 som avgår 18.45. Igår kväll kollade jag och alla flighter på eftermiddagen var vidöppna.

Så jag åker ut med Uber runt 14.00, kollar ExpertFlyer och nu är allt nollat. Det visar sig att A320 flottan har problem så man använder Embrear 190. Från 16 till 9 platser i business.

Det var nej på AC717, just nu är jag nummer 8 på AC719 med 9 plater, 8 bokade och 5 som har checkat in ;)
 

GOTATH

Medlem
Påskresandet börjar sådär. Först tyckte SL det var en god idé att hålla tunnelbanestationen stängd så att jag missade avgången. Väl framme på Stockholm C visar det sig att tåg 401 mot Göteborg är 35 min sent... Så nu sitter jag i SJ lounge med min tågbingo och väntar på nyheter :)

Edit: just nu 67 min sent
 
Last edited:

Vixit

Medlem
Det var nej på AC717, just nu är jag nummer 8 på AC719 med 9 plater, 8 bokade och 5 som har checkat in ;)

Antar att det blev till att sitta och stirra på Stand By skärmen, såna brukar man ju inte se på europeiska flygplatser... *A Guld fick dig inte högre upp än så på väntelistan?
 

Nilann

Medlem
La Vallette, Malta, på väg hem till Göteborg via Munchen. Ingenting speciellt med denna lounge, men gott om sittplatser. Med tanke på hur mycket folk det var i avgångshallen, är det skönt att åka med Lufthansa Business och ha tillgång till lounge
 

Senator

Moderator
Antar att det blev till att sitta och stirra på Stand By skärmen, såna brukar man ju inte se på europeiska flygplatser... *A Guld fick dig inte högre upp än så på väntelistan?

Det som de nordamerikanska bolagen är grymma på är deras appar. Så jag kunde bevaka min egen situation vid att kolla "Flight Status" i appen. Jag gick först nej på "Upgrade" då business var fullt, men sedan missuppfattade appen då jag var plötsligen etta på "Stand By" som sedan visade sig vara en downgrade som jag tackade nej till.

Satte mig sedan i baren för att kolla Spurs - City, gick sedan till gaten för AC721 där jag inte var på listan eftersom AC719 fortfarande var öppen. Några knapptryck senare var jag borta från AC719 med confirmed seat i Business på AC721 trots att det var en rätt lång lista. Blev inte klokare av det.

Men anledningen till den lätt kaotiska situation är B737 MAX. Behöver alltså downgrada vissa rutter till mindre flygplan för att frigöra kapacitet:
Air Canada Updates Schedule Following the Grounding of the Boeing 737 MAX Aircraft - Mar 19, 2019
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen