Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

pep

Medlem
Vi har en familjeregel - Aldrig Norwegian
If you cant beat them: join them (jeg har aldrig rejst Norwegian selv - eventyret venter måske?). Der maa jo vaere en grund til at de er blevet saa store som de er? Min pointe er: hvis du har fordomme, må du bekræfte dem af og til, Ellers er det bare....en fordom
 

Valley

Medlem
If you cant beat them: join them (jeg har aldrig rejst Norwegian selv - eventyret venter måske?). Der maa jo vaere en grund til at de er blevet saa store som de er? Min pointe er: hvis du har fordomme, må du bekræfte dem af og til, Ellers er det bare....en fordom

Personligen tror jag inte det handlar om fördomar. Åker själv inte Norwegian då det varit/är på tok för mycket skit med det mesta.
Bl a gick man även förbi Ryan Air på Allmänna reklamationsnämndens lista över bolag med flest anmälningar. T o m lyckades man slå sig in på "Svarta Listan" och då brukar man ha gjort riktigt dumma saker.

Inte så länge sedan en kamrat trodde han skulle iväg (för det är ju så "billigt" flyga Norwegian) och när väl ett plan dyker upp så är det något som ser ut som det skruvades ihop under natten.
Men man skall inte ta ifrån Mr Kjos att han åstadkommit något riktigt bra. Om inte annat så är säkert deras expansion och prisbild väldigt positivt för marknaden som sådan. Så där skall han ha tack.
 

NotRyan

Medlem
Personligen tror jag inte det handlar om fördomar. Åker själv inte Norwegian då det varit/är på tok för mycket skit med det mesta.
Bl a gick man även förbi Ryan Air på Allmänna reklamationsnämndens lista över bolag med flest anmälningar. T o m lyckades man slå sig in på "Svarta Listan" och då brukar man ha gjort riktigt dumma saker.

Inte så länge sedan en kamrat trodde han skulle iväg (för det är ju så "billigt" flyga Norwegian) och när väl ett plan dyker upp så är det något som ser ut som det skruvades ihop under natten.
Men man skall inte ta ifrån Mr Kjos att han åstadkommit något riktigt bra. Om inte annat så är säkert deras expansion och prisbild väldigt positivt för marknaden som sådan. Så där skall han ha tack.
Dom som hamnar på "svarta listan" är dom som inte följer reklamationsnämndens utslag. Så det kan vara vilken sak som helst där dom inte gör rätt för sig.
 

fly4fun

Medlem
Svarta listan uppdateras väl flera gånger per år med status för dom senaste månaderna. Så man kan vara med på listan och sedan försvinna nån månad senare. Lufthansa har varit på svarta listan flertal gånger, tillsammans med många obskyra flygbolag. Dock har jag aldrig sett SAS på listan.
 

FrontX

Medlem
Skulle inte Norwegian vinna på att joina en Flygallians i såna här lägen?.. som typ Star Alliance eller One World?
Blir inte problem lättare att lösa?
 

Tjaeng

Medlem
Skulle inte Norwegian vinna på att joina en Flygallians i såna här lägen?.. som typ Star Alliance eller One World?
Blir inte problem lättare att lösa?
Skulle anta att det finns minst en Legacy carrier i varje allians som skulle lägga veto mot Norwegian ifall de skulle få för sig att söka medlemskap.
 

mha321

Medlem
Skulle inte Norwegian vinna på att joina en Flygallians i såna här lägen?.. som typ Star Alliance eller One World?
Blir inte problem lättare att lösa?
Du förutsätter att Norwegian anser att den hanteringen faktiskt är ett problem.

Kjos har ju varit ute ett antal gånger och sagt vad han tycker om allianser, vad jag kan minnas, är inte positivt.

Visst skulle det hjälpa deras passagerare (inte nödvändigtvis bolaget) I ett sådant läge. Men det skulle också kosta - de skulle behöva ge motsvarande hjälp till andra, och allianserna har ju minimi standarder som måste uppfyllas..
 
Toppen